Conecteaza-te cu Luvie

5 retete de bauturi energizante sanatoase preparate in casa

retete bauturi energizante

Culinar

5 retete de bauturi energizante sanatoase preparate in casa

Parca ne simtim vlaguite sau trebuie sa ajungem la sala in mai putin de o ora. Nu avem timp sau chef sa mancam, dar am vrea sa avem ceva mai multa energie. Imediat, gandul ne sare la o bautura energizanta. Le stim dezavantajele: sunt pline de zahar, ne doare stomacul dupa consumul lor si ne agita.

Din fericire, exista cateva idei pe care putem sa le folosim ca sa obtinem bauturi energizante sanatoase preparate in casa. Evident, acestea nu ne vor energiza intr-o maniera imediata, ci graduala. Pe langa ingrediente sanatoase, avantajul lor este ca ne mentin energia mai mult timp. Si nu va mai fi nevoie sa aplezi la cafea ca sa scapi de starea de somnolenta. Iata cateva retete de bauturi energizante sanatoase.

Bauturi, sucuri si siropuri din fructe pentru aportul de vitamine

Smoothie cu iaurt si fructe drept mic dejun energizant

O combinatie clasica de bautura energizanta este cea de smoothie cu iaurt si fructe. Adauga iaurt cremos si fructe de padure, alaturi de cateva fructe uscate. Acest smoothie are o proportie echilibrata de carbohidrati si proteine. Fructele de padure contin fibre, iar carbohidratii se asimileaza lent. Astfel, nu risti sa ai un apogeu de energie pentru ca la scurt timp sa iti pierzi energia. Iaurtul are proteine si confera o textura cremoasa bauturii.

Poti sa consumi acest smoothie drept mic dejun energizant. Daca vrei sa ai parte de o combinatie de smoothie detoxifiant, adauga si pudra de spirulina si pudra deshidratata de orz verde. Obtii o bautura energizanta care nu te va lasa secatuita de energie. In plus, fibrele din aceste plante iti vor ajuta tranzitul intestinal si iti vor da o senzatie de lejeritate.

Limonada cu apa de cocos si cirese pentru gust delicios

O alta bautura energizanta sanatoasa este limonada. Cu toate ca apa cu lamaie si zahar nu are prea multi nutrienti, in varianta de limonada cu apa de cocos si cirese iti poate aduce mai multa energie. Apa de cocos naturala este lichidul din interiorul nucilor de cocos ce nu au atins maturitatea. Saraca in zahar si bogata in potasiu, este alegerea ideala atunci cand vrei sa iti recapeti energia musculara in urma antrenamentului fizic. Poti sa consumi limonada cu apa de cocos si cirese si inainte de sala. Potasiul te ajuta sa te reface dupa sport, dar nu iti va aduce energie propriu zis.

De fapt, putine lichide iti pot aduce energie in mod direct. Pentru aceasta, corpul are nevoie de carbohidrati mai usor asimilabili. Ciresele contin fructoza, o forma de zahar sau de carbohidrati. Adauga 5-10 cirese mixate la blender in limonada cu apa de cocos si te poti bucura de un gust delicios si sanatos al unei bauturi energizante sanatoase preparate in casa.

Milkshake cu banane si cacao ca sa capeti energie

Cine nu cunoaste gustul delicios al milkshake-ului cu banana si cacao? Aproape toate cafenelele il au trecu in meniu si este un desert universal, ales frecvent in lume. Pentru o varianta mai sanatoase, poti sa iti prepari chiar tu milkshake-ul cu banana si cacao. Adauga lapte semidegresat, o banana si o lingura plina cu cacao.

Daca vrei sa fie si mai dulce, poti pune sirop de artar sau o lingura de miere. Acest smoothie este bogat in carbohidrati si destul de sarac in proteine. Consuma-l inainte de sala ca sa ai energie.

Smoothie verde cu pudra de matcha pentru detoxifiere si energizare

Destul de celebru in alegerile vegetariene este si smoothie-ul verde cu pudra matcha pentru detoxifiere si energizare. Pudra matcha contine substante cu efect antioxidant si se pare ca are proprietati anticancer. Atat ceaiul, cat si pudra matcha sunt benefice in acest sens.

Cele mai cunosacute retete de smoothie verde cu pudra matcha au in compozitie: miere, iaurt, cuburi de gheata si frunze de menta. Poti adauga si alte tipuri de plante cu efect antioxidant. De exemplu, spirulina verde este o alta alegere populara intr-un smoothie verde. Alaturi de laptele vegetal de migdale poate sa constituie o bautura energizanta si delicioasa.

Pudra de matcha poate fi usor combinata cu fructe de padure, pudra proteica si o lingura de ulei de cocos pentru a-i da savoare. Vei avea parte de un gust cremos, o aroma delicata de cocos si antioxidanti din pudra de matcha si fructe de padure.

(sursa foto: One Green Planet)

Continua sa citesti
Advertisement
Alte super articole
Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai vizualizate

Oferte pentru tine

Sus