Conecteaza-te cu Luvie

Ce este postul intermitent si ce beneficii are

Ce este postul intermitent si ce beneficii are

Sanatate

Ce este postul intermitent si ce beneficii are

Probabil ai auzit deseori de el. Este celebru in randul vedetelor si deloc neglijat de catre nutritionisti. Este vorba despre celebrul post intermitent, cunoscut drept “intermittent fasting”. Acest stil dietetic si-a dovedit eficienta in repetate randuri in probleme ce implica kilograme in plus, dificultati de concentrare si se pare ca este benefic si in ceea ce priveste longevitatea. Iata ce este postul intermitent si ce beneficii are.

Ce este postul intermient

Acest stil dietetic presupune sa sari peste una sau doua mese in asa fel incat sa ai doar o perioada de timp in catre consum caloriile meselor care raman. Aceasta perioada se numeste “fereastra de alimentare”.

In restul timpului, in perioada de postire, nu ai voie sa consumi nimic in afara de lichide non-calorice. Cafeaua, ceaiul si siropurile dietetice sunt premise, cu toate ca unii experti recomanda consumul cu moderatie al lichidelor dulci, chiar daca sunt non-calorice. Altii le exclud cumplet, fiind cea mai indicata recomandare cand tii post intermitent.

Cum se tine postul intermitent

Destul de simplu de inteles si implementat, postul intermitent permite destula variatie. Acesta presupune doua variante. Fie postesti urmand regula 16/8. Adica, 16 ore postesti, fara sa mananci nimic si 8 ore mananci normal. Este recomandat sa pastrezi ritmul normal de alimentare. Nu incerca sa te infometezi si in cele 8 ore de alimentare. Chiar daca “inghesui” mai multe calorii in 8 comparativ cu 10-12 ore, este mai bine asa.

O alata varianta, recomandata dupa ce deja te-ai obisnuit cu postul intermitent, este sa urmezi postul de 24 de ore. Libertatea este a ta cand vine vorba de alegerea momentului initierii. Poti sa mananci normal pana la ora 20 si sa postesti pana a doua zi la ora 20.

Este important sa respecti mesele, mai ales in ceea ce priveste cantitatea. Vei observa ca pofta de mancare se reduce treptat si ca nu va fi nevoie sa mananci suplimentar ca sa compensezi

Postul intermitent te ajuta sa slabesti

Este clar ca beneficiul principal al postului intermitent este reducerea kilogramelor in plus. Ai putea sa te intrebi cum e posibil sa slabesti in conditiile in care poti manca cand vrei. Secretul este ca postul intermitent te ajuta sa reglezi hormonii satietatii si ai foamei, leptina si grelina.

Cu alte cuvinte, postul intermitent iti regleaza acest rapuns de-a lungul timpului. Atunci cand mancam, chiar daca mancam mese mici si sanatoase, acest raspuns este intretinut. Corpul va anticipa hrana si o sa te simiti infometata sau pofticioasa in jurul orelor la care obisnuiai sa mananci. Este un mit faptul ca oamenii au nevoie de doua, trei gustari. Putem functiona la fel de bine cu o gustare sau fara niciuna.

Postul intermitent iti ajuta creierul

Mai multe studii au surprins beneficiile cognitive ale postului intermitent. Desi pare de necrezut, acesta este implicat in prevenirea dementei Alzheimer, a degenerararii rezultate in urma diabetului si chiar a cresterii puterii de concentrare. Se pare ca postul intermitent da un imbold organismului care foloseste mai eficient glucoza, principalul carburant al creierului

Este o metoda de slabit deloc complicata

Pe langa faptul ca presupune respectarea a catorva reguli simple, postul intermitent este si economic. Este o metoda de slabit care iti permite sa combini cum vrei perioada de alimentare cu perioada de postire. Respecti o singura regula cu doua variante de aplicare: nu mananci nimic in perioada de postire si tii post negru 24 ore sau 16 ore.

Este o metoda de slabire usor implementabila pentru ca presupune pregatirea a doua mese in loc de cinci sau sase. In plus, este mai economic sa gatesti doar doua mese si nu iti mai bati capul cu gasirea altor idei de gustari.

Contraindicatii si posibile reactii adverse ale postului intermitent

Este bine sa ceri parerea unui medic inainte de a practica postul intermitent. Nu exista pericole daca tii post intermitent. Insa, este de evitat daca nu ai scapat inca de vicii precum mancare de fast food si dulciuri. In plus, daca faci sport intens, e bine sa iti ajustezi postul intermitent in asa fel incat sa nu faci sport pe stomacul gol.

Cu toate ca unele studii arata ca nu este niciun pericol sa faci acest lucru. In general, este o metoda benefica pentru minte si pentru trup, insa, ca orice procedura dietetica prezinta si contraindicatii pentru categorii speciale. Daca suferi de probleme gastrice sau anumite tulburari hormonale e bine sa le iei in calcul inainte de a demara un program de post intermitent.

(sursa foto: Medium)

Continua sa citesti
Alte super articole
Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe din Sanatate

Sus