Conecteaza-te cu Luvie

Cele mai sanatoase alimente de pus pe lista de cumparaturi

Cele mai sanatoase alimente de pus pe lista de cumparaturi

Sanatate

Cele mai sanatoase alimente de pus pe lista de cumparaturi

Poate ca multe dintre noi nu mai alcatuim lista de cumparaturi cand mergem sa ne cumparam mancare. Ne gandim ca stim deja ce ne trebuie. Alimentele “esentiale”, adica lapte, oua, mici deserturi si cateva legume. In vreme ce alegerile sunt de cele mai multe ori aceleasi, nu mereu sunt cele mai sanatoase. Si cand vine vorba de sanatate, cu toate ca fiecare dintre noi si-o doreste, ne surprindem facand prea putine lucruri in aceasta directie

Putem sa ne alcatuim o lista de cumparaturi avand cele mai sanatoase alimente pe care le gasim in supermarket. Ne va fi mai usor, nu vom mai depune efort mental sa exploram rafturile in cautare de alimente sanatoase. Cu alte cuvine, ne asiguram ca nu renuntam la a cumpara cele mai sanatoase alimente pentru ca nu avem chef sa le tot cautam. Iata cateva idei despre cele mai sanatoase alimente de pus pe lista de cumparaturi.

Nuci si seminte crude ce ne tin de foame

Nucile si semintele crude sunt gustari sau chiar un mic dejun satios ideal. Ne ajuta in stari de vlaguiala si chiar si cand vrem sa slabim. Bogate in grasimi sanatoase, nucile contin si proteine si fibre, fiind ideale in prevenirea fluctuatiilor glicemiei. O mana de nuci si seminte crude asigura nutrientii de care creierul nostru are nevoie.

O varianta in care le poti consuma este cunoscutul mix de seminte cu fructe uscate. Cumpara merisoare, curmale, smochine si stafide aurii si amesteca-le cu nuci si seminte crude. Pentru o idee de mic dejun complet, adauga trei, patru linguri de iaurt integral sau iaurt grecesc si o lingurita de miere. Ai parte si de un desert si de un mic dejun, in acelasi timp.

Bananele ce sunt bune ca gustari

O gustare igientica si delicioasa este reprezentata de banane. Se pare ca aceste fructe preferate de multi oameni contin multe minerale, intre care magneziu si potasiu. Aceste minerale sunt de un real ajutor in ceea ce priveste sanatatea inimii.

Totodata, bananele sunt bogate in amidon lent asimilabil. Acest lucru inseamna ca iti va tine de foame si iti va regla glicemia. La fel de adevarat este si ca bananele pot sa iti si imbunatateasca digestia, avand in componenta pectina si amidon lent asimilabil. Aceste iti usureaza tranzitul intestinal si iti dau o senzatie de confort.

Ouale au proteine si ne dau energie

Desi puse la zid pentru ca se credea ca ouale au colesterol, realitatea este alta. Ouale contin grasimi de ajutor pentru noi, nu colesterol. Acesta din urma fiind produs de corpul nostru si al altor animale. Ouale au proteine si ne dau energie pentru ca ne tin de foame si nu ne influenteaza glicemia in asa fel incat sa produca fluctuatii.

Poti sa le ai deja fierte de seara si sa le consumi la micul dejun ca sa nu mai pierzi timp. La fel de bine poti sa le transformi intr-o lipie proteica, adaugand si putina faina integrala sau faina de soia. In interior poti adauga perle de branza si legume proaspete. Ai parte de un pranz sau o cina gustoasa si sanatoasa.

Legumele congelate – ideale pentru un pranz rapid

Pentru ca vrem sa luam in calcul si situatiile in care nu suntem pe fuga sau abia apucam sa mancam ceva, e bine sa avem in casa legume congelate. Alege amestecuri de legume congelate cu orez integral sau chiar paste integrale. De obicei, acestea au si un timp de fierbere redus si trebuie doar sa adaugi mirodenii si sa le alaturi o sursa de proteine si au un pranz rapid si sanatos.

Lipia libaneza – perfecta in loc de paine

Destul de populara, lipia libaneza nu este cunoscuta doar pentru shaorma. Poti sa o folosesti sa iti prepari mese delicioase si hranitoare. Alege lipie libaneza integrala si umple-o carne slaba, crema de branza si legume. Daca preferi varianta vegetarian, adauga naut copt cu mirodenii, sos pesto si rosii deshidratate in ulei.

Poti sa folosesti lipa libaneza si ca sa alcatuiesti un desert sanatos. Adauga o lingura de unt de arahide si cateva fructe uscate, alaturi de bucati de cocos uscate. Pentru o textura cremoasa, pune si crema de branza nesarata sau cateva linguri de iaurt grecesc. Asa o sa iti astamperi pofta de de dulce, mancand sanatos in acelasi timp.

(sursa foto: The Finance Genie)

Continua sa citesti
Alte super articole
Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe din Sanatate

Sus