Conecteaza-te cu Luvie

Cum sa ne hidratam eficient in sezonul rece

Cum sa ne hidratam eficient in sezonul rece

Sanatate

Cum sa ne hidratam eficient in sezonul rece

Chiar daca avem senzatia ca organismul nostru are nevoie de mai putin apa in perioada iernii, lucrurile nu stau deloc asa. Petrecem timp afara, in temperaturi scazute si umezeala oscilanta, imbracati in haine groase, iar cand intram inauntru, transpiram abundent. Pe langa asta, nu avem pofta de apa rece cand e frig si ne amagim ca oricum nu e asa mare nevoie de hidratare. In aceste conditii, organismul nu mai are destul resurse de apa si apar, inevitabil, simptomele deshidratarii.

Se spune ca fiecare celula din corpul uman are mereu nevoie de apa. Functionarea creierului, mecanismul complex al digestiei, pastrarea temperaturii optime a organismului, mentinerea elasticitatii pielii sau a mobilitatii articulatiilor sunt doar cateva din procesele care depind de apa.

Ce este deshidratarea

Asa cum stim, trebuie sa bem minimum doi litri de lichide pe zi, iar zilele de iarna nu fac deloc exceptie. Chiar si daca ne gandim doar la momentele in care trecem de la frig la cald putem constientiza cat de mult transpiram si pierdem apa in mod constant in fiecare zi. Pentru ca nu facem eforturi sa o inlocuim, ne pomenim cu dureri de cap, energie scazuta, senzatii de slabiciune, sete excesiva si tulburari digestive. Acestea sunt primele simptome ale deshidratarii.

Pe termen lung, neplacerile pot spori cu uscarea pielii, extinderea ridurilor, probleme cu rinichii, confuzie si ameteli. In plus, toate acestea ne scad imunitatea si ne fac mai expusi la viroze, pneumonii, gripe sau infectii. In concluzie, avem toate motivele sa facem eforturi sa ne hidratam organismul corect, chiar daca este iarna.

Cum sa ne hidratam de dimineata

Daca va propuneti sa va incepeti ziua cu un gest sanatos, acesta poate consta intr-o hidratare optima inca de la primele ore ale diminetii. Beti un pahar de apa la trezire, apoi inca unul dupa cafeaua sau ceaiul de la micul dejun. Veti simti un prim efect aproape imediat: va disparea letargia si dispozitia proasta care va insoteau pe drumul spre locul de munca.

Nu uitati nici de regulile de frumusete specifice iernii, care, la randul lor, se cer sa fie aplicate inca de la prima ora. Daca greutatea posetei va permite, puteti sa va luati un termos cu o bautura calda si pentru drum. Poate fi, de pilda, un ceai indulcit cu miere. Evitati, totusi, sa fie prea fierbinte, nu va foloseste la nimic o “runda” de transpiratie in autobuz sau in masina.

Cum sa ne imbracam pentru prevenirea deshidratarii

Atunci cand va alegeti tinuta, aveti in vedere si evitarea transpiratiei abundente. Purtati haine de corp din fibre de calitate, de preferinta din magazinele cu profil sportive. Acestea sunt create special pentru asigurarea ventilarii aerului din apropierea pielii. Ca urmare, articolele sportive pot fi mai eficiente decat bumbacul, care are dezavantajul de a acumula caldura si de a stoca transpiratia din piele.

Incercati sa nu va incarcati prea mult tinuta cu prea articole groase si grele. Ideal ar fi sa va protejati corpul cu haine usoare si eficiente, pe care sa le puteti deschide in timpul petrecut in autobuz, magazine si alte spatii “intermediare”.

Ce bauturi hidrateaza mai bine iarna

Apa ramane cea mai sanatoasa bautura chiar si pe timpul iernii. Evitati sa o consumati prea rece. Chiar daca pare cam fada, apa la temperatura camerei va va prii cel mai bine. Evitati sa consumati prea multa cafea, pentru ca favorizeaza deshidratarea. Puteti incerca alternative energizante mai sanatoase. De pilda, ceaiul negru contine mai putina cofeina, insa ne aduce mai multa energie.

Ceaiul verde contine multi antioxidanti si vitamine. Ceaiul de aloe vera este foarte stimulant si are capacitati de regenerare a organismului. De asemenea, ceaiurile de guarana si ginseng confera energie si stare de bine, avand, in acelasi timp, capacitati de stimulare a memoriei si concentrarii.

Sucurile de fructe si legume sunt foarte indicate in perioada sezonului rece. Ne aduc o multime de nutrienti buni si, in plus, ne hidrateaza foarte eficient. Pe langa bauturile din citrice, consumati cu incredere suc de morcovi, sfecla, rosii sau ghimbir, ananas, catina sau spanac. Le putem consuma mai ales in prima parte a zilei, pentru un plus de energie.

Cat de utile sunt sarurile de rehidratare iarna

Dupa orele de efort intensiv, fie ca e vorba de treburi casnice, fie de sport sau drumetii lungi, iarna se recomanda utilizarea sarurilor de rehidratare. Acestea se gasesc la farmacii de regula sub forma de pulbere si se consuma in ameste cu apa. Contin cantitati optime de electroliti si minerale pe care corpul le pierde prin transpiratie. Este vorba de magneziu, sodiu, potasiu, dar si de glucoza. Acestea va pot pune pe picioare si dupa o perioada in care ati resimti puternic trecerea de la o temperatura la alta si ati transpirat intens.

De ce e bine sa consumam supe si ciorbe

Supele si ciorbele sunt, de asemenea, alimente care ne hidrateaza si ne energizeaza pe termen lung. Daca sunt preparate sanatos, cu fiertura de legume, oase si carne, fara prajeli sau amelioratori chimici de aroma, acestea ne asigura mare parte din nutrientii care ajuta organismul sa faca fata mai bine provocarilor iernii. Le puteti consuma zilnic, atat la masa de pranz, cat si la cina. Si in acest caz se recomanda evitarea consumarii lor in stare prea fierbinte. Va puteti alege cu arsuri si apoi cu o supraincalzire brusca a corpului.

Bauturi calde pe baza de alcool

Alcoolul nu se recomanda sa fie consumat pe peste de “incalzitor” in timpul activitatilor desfasurate afara. Chiar daca ofera o senzatie de incalzire pe moment, aceasta este de scurta durata si poate fi urmata de transpiratii abundente. In plus, alcoolul are mereu un efect puternic de deshidratare. Pentru orele serii, vinul fiert este un adevarat deliciu in lunile lungi ale sezonului friguros.

Incercat sa il consumati doar din surse verificate, pentru a evita mahmureala de a doua zi si ingerarea unor chimicale nesanatoase. Pentru un plus de savoare si sanatate, indulciti-i cu miere si adaugati, alaturi de condimentele consacrate, bucati de fructe.

(sursa foto: Bustle)

Continua sa citesti
Alte super articole
Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe din Sanatate

Sus