Luvie
scapa de dureri de spate si picioare

Sfaturi ca sa scapi de durerile de spate si picioare umflate

Autor: M Flavia
Adaugat in: 25/12/2020

E aproape inevitabil sa nu parcurgem macar o calatorie lunga o data in an. Fie ca mergem cu masina, fie ca folosim avionul, ne confruntam cu dureri de spate si picioare umflate in urma calatoriilor lungi. Pentru fiecare, o calatorie indelungata are valoare subiectiva. Chiar si doua ore pot fi suficiente ca sa ne faca sa ne simitim intepenite sau sa ne dea dureri de genunchi de la atat de mult timp petrecut pe scaun.

Din fericire, exista o gama larga de solutii si sfaturi ca sa scapi de durerile de spate si picioare umflate in urma calatoriilor lungi. Poti apela la exercitii de stretching, la alimente care previn retentia de apa si la exercitii de relaxare care sa iti destinda muschii. Iata ce poti sa faci ca sa reduce disconfortul din timpul calatoriilor lungi

Fa exercitii de stretching pe scaun

Din pacate sau din fericire, cel mai sigur remediu pentru durerile de spate si de genunnchi este sportul. Atunci cand petrecem prea mult timp pe scaun, circulatia sangvina este afectata si tesuturile nu mai sunt la fel de bine irrigate. Drept consecinte, chiar si pielea devine mai sensibila, ca sa nu mai vorbim de articulatii “care tin”.

Poti practica exercitii simple de stretching chiar pe bancheta din spate a masinii. Poti sa intinzi picioarele si sa incordezi gambele rotind gleznele in aer. La fel de bine poti practica si exercitii de stretching in avion. Desi spatiul poate fi mai ingust la clasa low cost, poti sa impingi degetele de la picioare in podea, in asa fel incat sa tii calcaiele in aer. Fa serii dese a cate 8-10 astfel de repetari.

Practica relaxarea prin tensionarea muschilor

Desi pare contraintuitiv, relaxarea prin tensionarea muschilor este o tehnica eficienta cu suport stiintific. Conditiile practicarii sunt putin mai complexe, insa poti sa folosesti versiuni adaptate. Odata ce constientizam tensionare, putem sa ne si detensionam organismul in mod constient. In plus, astfel devenim mai obisnuiti sa controlam starea de tensiune de la nivelul muschilor.

Pentru a practica relaxarea prin tensionarea muschilor este bine sa consulti carti specializate si sa faci aceste exercitii in mod regulat. Pentru inceput, e important sa fii constienta de diferenta dintre tensionarea sau incordarea muschilior. Incepe cu incordarea gambelor pret de cateva secunde si imediat relaxeaza-le.

Consuma alimente usoare si mai nesarate

Atunci cad mergi mult poti constata ca ti se umfla picioarele. In vreme ce nu poti evita prea mult acest aspect, mai ales daca mentii picioarele in aceeasi pozitie, poti sa previi umflarea lor. Consuma alimente usoare si mai nesarate ca sa nu retii apa. Cele mai recomandate sunt legume precum telina, morcovi, castraveti si fructe proaspete. Tine in geanta fructe sau fa-ti un smoothie cu fructe de padure pe care sa il consumi si mai igienic.

Foloseste ciorapi medicinali sau ciorapi compresori

Este recomandat sa porti ciorapi medicinali atunci cand stai mult jos. Efectul ciorapilor compresori este ca iti comprima gambele si previn dilatarea venelor. Daca nu ai probleme cu varicele, foloseste ciorapi compresori cu nivel redus. Acestia sunt indicati pentru calatorii si iti dau senzatia de picioare usoare.

Multe sortimente sunt impregnate si cu extracte de plante iti confera si senzatia de lejeritate sau racoare, in functie de preferinte. Daca stii ca pleci la drum indelujngat, alege ciorapi compresori pana la gambe. Daca alegi variantele fara soseta, ii poti descalta usor la finalul calatoriei.

Profita de fiecare pauza si misca-te cat mai mult

Poti sa te misti cat mai mult chiar daca parcurgi un traseu lung. Daca mergi cu masina, la fiecare pauza mergi sau fa rotatii de glezne. Nu e nevoie sa te gandesti la miscare ca la efort fizic intens. Este suficient sa faci cateva exercitii de stretching care sa iti puna sangele in miscare. Chiar daca iei pauza de cinci minute la o calatorie cu masina, poti sa o petreci plimbandu-te si flexand gambele in repetate randuri

In ceea ce priveste spatele, poti face si exercitii pe scaun. E bine ca acestea sa includa zona lombara si zona cervicala. Ai la dispozitie o serie de videoclipuri care sa iti permita sa variezi miscarile suficient de mult. Tot ce iti trebuie este motivatia de a-ti forma aceste obiceiuri active de fiecare data cand pornesti la drum lung .