Conecteaza-te cu Luvie

Sunteti gazda de Revelion? Iata cum sa organizati o masa perfecta

Sunteti gazda de Revelion? Iata cum sa organizati o masa perfecta

Sfaturi

Sunteti gazda de Revelion? Iata cum sa organizati o masa perfecta

Calitatea de gazda a unui eveniment aduce, cu siguranta, multe satisfactii. Este o realizare, in definitiv, sa reusesti sa le oferi participantilor o seara minunata, in care sa aiba la dispozitie preparate si bauturi delicioase, iar totul sa se desfasoare ca la carte. Pe de alta parte, “scenariul” decurge firesc, fara gafe si sincope, doar dupa o planificare minutioasa, grija la detalii, munca cat incape si mult stres.

Un prim pas important este sa incepeti pregatirile cat de repede, poate chiar imediat ce ati stabilit ca organizati o petrecere. Lista cu invitati este vitala, nu lasati pe ultimul moment anuntarea si discutia cu ei. Chiar daca exista mereu riscul ca cineva sa se razgandeasca in ultimul moment, e bine sa aveti scris pe cine chemati, cati isi confirma venirea si cati nu se pot hotari.

Cand e mai bine sa faci invitatii de Revelion

Cu cat oamenii sunt invitati mai repede, cu atat cresc sansele sa ii aveti ca musafiri de Revelion. Nu este deloc exagerat sa facem asta inca din septembrie-octombrie, inainte ca cei vizati sa apuce sa isi faca alte planuri. In definitiv, si localurile, hotelurile si cabanele isi epuizeaza la inceputul toamnei rezervarile pentru perioada revelionului.

O data ce aveti confirmarea de la ei, interesati-va discret despre preferintele culinare ale fiecaruia. Completati datele in dreptul numelor de pe lista. Se poate intampla si sa nu reusiti sa obtineti aceste date. In acest caz, asigurati-va ca veti avea in meniu o cat mai larga diversitate de alimente, pentru ca fiecare sa poata gusta ceva. Pentru asta, e bine sa aveti si ceva mezeluri traditionale de porc, dar si sunca de pui, peste, preparate vegetariene, fructe si legume.

Daca aveti si musafiri din alta tara, le veti face o frumoasa supriza daca preparati ceva din bucataria din zona respectiva. Un detaliu mai delicat ar fi religia invitatilor, pentru ca se poate intampla sa aiba interdictie la anumite ingrediente. In acest caz, asigurati-va ca au alternative, ca vor avea ce sa aleaga de pe masa pe care o intindeti.

Cum pregatiti un bufet suedez

Urmatorul pas este sa “desenati” un plan al mesei. O solutie la indemana ar “clasicul” bufet suedez. Acesta ocupa spatiu putin. In plus, ii ajuta pe oaspeti sa fie mai putin formali si sa socializeze mai usor intre ei. In spatiul care se elibereaza cand lipti masa de un perete, puteti organiza, de exemplu, un mic ring de dans. De asemenea, pregatirea bufetului suedez nu necesita o desfasurare de forte atat de complexa. Nu va fi nevoie sa puneti la punct atat de multe detalii ca pentru o masa protocolara. Cu atat mai mult daca oaspetii stau pe scaune si servesc succesiv mai multe feluri de mancare.

Alegeti un loc accesibil, in care puteti intinde o masa mai degraba ingusta, insa pe o lungime cat mai mare. Simplitatea trebuie sa dea tonul in aranjarea bufetului. Alegeti o fata de masa uni, alba, bej sau intr-o culoare vesela. In acest din urma caz va fi de efect contrastul pe care il va face cu platourile farfuriile si servetelele. Ordinea in care se aseaza platourile este cea obisnuita pentru asemenea cazuri. Mai exact, puneti mai la indemana platourile cu antreuri. Acestea pot fi gustari simple si rapide.

Urmeaza platorile cu peste, carne de pui, porc, curcan sau vita, apoi cele cu diverse salate. Rezervati spatiul mai din spate pentru deserturi. Fructele vor sta in vase speciale, pe laturile din stanga si dreapta ale mesei. Daca sunteti intre prieteni, puteti pune alaturi un teanc de farfurii si tacamuri de unica folosinta. Totusi, invitatii se vor simti mult mai apreciati daca au pe masa farfurii de portelan sau cristal si tacamuri de calitate.

Pregatiti mai multe “randuri de farfurii”, ca sa ajunga pentru fiecare invitat si fiecare tip de preparat. Regula clasica a gospodinele spune ca este bine sa aveti la indemana de doua ori mai multe farfurii, tacamuri si pahare decat numarul oaspetilor. Este obligatoriu ca fiecare platou sa aiba alaturi tacamuri potrivite cu care sa se ia preparatele in farfurii.

Ce bauturi se pun pe masa de Revelion

Regulile sunt asemanatoare si in privinta bauturilor. Incercati sa aveti o cat mai mare diversitate si in privinta asta. E bine sa aveti apa plata, apa minerala  si racoritoare. De asemenea, bauturi racoritoare fara zahar, vinuri din cat mai multe sortimente si bere, la doza sau sticla. Nu renuntati la bauturile traditionale locului in care va aflati, cum ar fi tuica sau tuica fiarta cu chimen.

De asemenea, aprovizionati-va cu whiskey, coniac, gin, lichioruri dulci pentru femei, si, poate, cateva cocktailuri, cu alcool sau fara. Nu uitati sa va faceti un stoc serios de sampanie. Si aceasta in mai multe sortimente: cu alcool sau in varianta nealcoolizata, pentru copii.

Cum organizati o masa clasica de Revelion

In cazul in care aveti musafiri cu preferinte mai clasice, pregati-le o masa lunga, cu vesela alba, tacamuri de calitate si pahare de cristal. Din loc in loc, puteti pune cate o lumanare sau un aranjament floral. Nu va stresati sa concepeti ceva prea sofisticat. O masa simpla, gustoasa, la care totul decurge firesc si toti se simt bine este tot ce va puteti dori.

Alegeti aperitive care sa includa afumaturi de porc, supe simple cum ar fi cea de pui cu tarhon sau borsul de cocos. La felul principal, mizati pe carnuri consistente, de porc, rata, gasca sau somon, bine coapte si condimentate.

Garnitura poate avea izuri mai exotice, dulci-acrisoare, picante sau astringente. Va puteti desfasura imaginatia in privinta salatelor de la masa de Revelion, care nu pot fi niciodata prea exagerate.

Puteti opta si pentru sarmale, pe gustul tuturor, cu porc, vita sau chiar peste sau ciuperci.

La desert puteti servi torturi inovative, care sa imbine ciocolata cu fructele, frisca cu siropurile exotice, puteti preapra cheescake sau “traditionalul” tort dobos.

Reguli de organizare a serii de Revelion

Pregatiti din timp vasele si accesoriile de la masa si ordinea servirii. Nu trebuie sa ii faceti pe opaspeti sa astepte infometati servirea unui fel de mancare, dar nici sa ii “fortati” sa manance prea repede sau prea mult.

Daca petrecerea va fi cu dans, pregatiti din timp un fisier sau un memory stick cu piese pe gustul tuturor, dansabile si antrenante.

In definitiv, cel mai important este ca invitatii sa se simta bine, asa ca aveti grija sa mentineti o atmosfera destinsa si prietenoasa, asa cum va deoriti si in anul care urmeaza.

(sursa foto: Frog Prince Paperie)

Continua sa citesti
Advertisement
Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai vizualizate

Oferte pentru tine

Sus