Conecteaza-te cu Luvie

Alimente care cresc metabolismul si practici de fitness benefice

alimente care cresc metabolismul

Sfaturi

Alimente care cresc metabolismul si practici de fitness benefice

Cand vine vorba de slabit, se pune pret pe activarea metabolismului. In acest sens, cunoscute sunt anumite alimente benefice pentru slabire. Probabil ca ai auzit de bine cunoscutele alimente termogenice sau alimente cu calorii negative. Cu toate ca sunt destul de popularizate aceste sfaturi de slabire, ele sunt mai degraba mituri.

Insa, exista un sambure de adevar. Anumite alimente ne pot ajuta sa consumam calorii mai multe digerandu-le sau pot avea in sine putine calorii. La fel de bine, anumite combinatii de exercitii fizice sunt mai bune pentru slabit decat altele. Iata cum iti poti activa metabolismul, consumand alimente care cresc metabolismul si integrand practici de fitness benefice.

Alimente cu calorii negative

Legumele fibroase precum telina, morcovul, sfecla sunt cunoscute drept alimente cu calorii negative. De fapt, adevarul este ca organismul consuma mai multe calorii ca sa le digere. In plus, multe dintre acestea au un continut ridicat de fibre. Fibrele sunt un tip special de carbohidrati care nu se absorb si ne ajuta sa avem o digestie buna. In plus, acestea imbunatatesc sanatatea sistemului digestiv, previn diabetul, alaturi de un stil de viata sanatos si chiar par sa aiba rol in imunitatea organismului nostru.

Poti consuma morcovi si sfecla in muraturi sau poti sa le gatesti in combinatii creative ca sa nu aiba un gust plictisitor. Foloseste mirodenii si condimente ca sa aduci un plus de savoare legumelor fibroase. Adauga sirop de artar, piper Cayenne si suc proaspat de lamaie. Prepara-le la tigaia wok alaturi se sosuri light si ai parte de o masa satioasa si plina de savoare.

Proteinele, de nelipsit in diete

Multi nutritionisti recomanda consumul de proteine in curele de slabire. In vreme ce vechile diete bazate exclusiv sau majoritar pe proteine iti pot pune in pericol rinichii si tranzitul intestinal, recomandarea actuala se bazeaza pe consumul moderat de proteine. Avantajul consumului de proteine sta in faptul ca avem nevoie de energie ca sa le procesam, ceea ce inseamna un consum caloric.

Cele mai bune surse de proteine sunt in carnea de pui, peste, vita si chiar carnea de porc slaba. Surse vegetale de proteine includ: naut, soia, fasole alba si rosie, precum si nuci, seminte si migdale. Prepara-ti combinatii de proteine animale si vegetale ca sa ai mese diversificate si echilibrate.

Alimente termogenice pentru arderi rapide

Cunoscutele alimente termogenice sunt de fapt plante, mirodenii si legume care te ajuta sa arzi grasimile. Piperul Cayenne, usturoiul, ghimbirul sunt doar cateva dintre aceste alimente.

Ca si in cazul alimentelor cu proteine sau al legumelor fibroase, organismul consuma mai multe calorii ca sa proceseze si sa asimileze aceste alimente. Include-le treptat in alimentatia ta, atata vreme cat nu exista interactiuni sau probleme medicale.

Practica antrenamentul cu intervale

Un antrenament modern si destul de sustinut de studii stiintifice este antrenamentul cu intervale. Aceste exercitii fizice sunt conceputa in asa maniera incat te fac sa alternezi perioade de efort fizic la intensitate foarte ridicata cu efort fizic mediu. De exemplu, poti sa alergi pe loc rapid timp de 30 de secunde si sa faci flotari alte 30 de secunde.

De obicei, antrenamentele cu intervale sunt suficient de scurte cat sa fie incadrate usor chiar si zilnic. Nu e nevoie sa stai cu orele in sala ca sa ai rezultate bune in ceea ce priveste slabirea. E suficient sa practici 30 de minute de exercitii cu intervale si o sa ai rezultate bune, bineinteles alaturi de dieta potrivita.

Sport in aer liber

Desi avem tendinta sa fugim de frig, specialistii ne recomanda sa petrecem timp in aer liber. Desi sportul este benefic in orice mediu, atunci cand il practicam in aer liber consumam putin mai multe calorii.

Corpul nostru face un efort ca sa isi mentina parametrii la nivel optim in timpul sportului. Daca intervin si alti factori, precum temperatura mai scazuta sau vantul usor, atunci vom consuma mai multe calorii ca sa ne ajustam la acestia.

Practica jogging-ul fiind bine imbracata iarna si mergi la plimbari alerte chiar daca e ploaie. Important este sa te imbraci bine si sa iti iei masuri de siguranta sa nu petreci prea mult timp in aer rece dupa ce ai transpirat. Nu suntem chiar atat de sensibili la factorii de mediu incat sa nu putem face sport in aer liber.

(sursa foto: Sarah Blooms)

Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sus