Conecteaza-te cu Luvie

Cele mai bune remedii pentru constipatie

Cele mai bune remedii pentru constipatie

Sanatate

Cele mai bune remedii pentru constipatie

Fiecare a trecut, macar o data in viata prin probleme legate de constipatie. Fie ca s-a intamplat drept constipatie in sarcina, fie ai observat ca se asociaza cu perioade stresante sau apare fara motiv, constipatia ne strica cheful de fiecare data.

Produse naturiste pentru constipatie – vezi AICI

De multe ori insa, rezulta in urma alimentatiei nepotrivite sau diverse cauze medicale, precum sindromul colonului iritabil sau dereglari hormonale. Primul pas pentru a scapa de constipatia cronica sau ocazionala este sa ceri parerea medicului specialist. Dupa acordul sau, poti apela si la remedii naturale pentru a evita constipatia.

Creste aportul de fibre alimentare pentru un tranzit bun

Acesta este cel mai cunoscut sfat pentru a scapa de constipatie. Atat fibrele solubile, cat si cele insolubile te ajuta sa elimini mai usor scaunul.

Fibrele formeaza o masa gelatinoasa care contribuie la deplasarea alimentelor digerate. Cele mai bune surse de fibre solubile sunt taratele de psyillium, de grau, coaja fructelor precum mere si prune si legumele radacioase. Fibrele insolubile se gasesc din plin in leguminoase, adica in mazare, fasole, naut. Pentru constipatie sunt mai indicate fibrele insolubile.

Un aspect la care sa ai grija este sa nu consumi prea multe fibre din dorinta de a scapa repede de constipatie. Acestea se umfla in prezenta apei si o cantitate prea mare va ingreuna tranzitul.

Consuma grasimi sanatoase pentru a reduce constipatia

Desi pare de necrezut, grasimile ne ajuta sa avem un tranzit intestinal eficient. Acestea sporesc motilitatea gastrica, grabind inaintarea scaunului.

Cele mai bune surse de grasimi sanatose sunt nucile, semintele si alunele nesarate si neprajite, precum si pestele gras si avocado, un fruct deosebit de popular si sanatos. In plus, avocado are si mai multe beneficii pentru sanatate.

Bea mai multa apa ca sa scapi de constipatie

O hidratare optima a organismului are numeroase beneficii, intre care sunt incluse si cele legate de tranzitul intestinal.

La fel ca si grasimile sanatoase, apa sporeste motilitatea intestinala si faciliteaza deplasarea scaunului. Totodata, apa este elementul decisiv in obtinerea efectelor pozitive ale fibrelor. Doar in prezenta apei, fibrele se transforma intr-o masa gelatinoasa care faciliteaza tranzitul.  Bea apa la temperatura camerei si nu renunta la ea in favoarea altor lichide dulci, chiar daca este vorba de sucuri naturale. Cele mai multe trebuiesc consumate ca si gustare, o singura data pe zi.

Un studiu a aratat ca dupa sase luni de exercitii fizice regulate, participantii si-au redus simptomele de constipatie in mod semnificativ. Se pare ca mai ales exercitiile fizice aerobice stimuleaza contractiile muschilor intestinali, mentinand un nivel bun de motilitate. Iar recomandarile sunt destul de usor de inserat in programul zilnic, fiind nevoie, in medie, de 30 minute de exercitii fizice. Nu trebuie sa mergi la sala daca preferi sa faci sport acasa. Cel mai important lucru este sa te tii de treaba. Te gandesti ca nu gasesti motivatie sa faci sport? Iata cateva cai prin care sa reusesti sa faci mai mult sport chiar la tine acasa.

(sursa foto: Organic Facts)

Continua sa citesti
Advertisement
Alte super articole
Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe din Sanatate

Cele mai vizualizate

Oferte pentru tine

Sus