Conecteaza-te cu Luvie

Cum sa fii in forma de sarbatori – antrenamente de Craciun

Cum sa fii in forma de sarbatori - antrenamente de Craciun

Sfaturi

Cum sa fii in forma de sarbatori – antrenamente de Craciun

Oricat de mult nu vrem sa recunoastem, gandul preparatelor de Craciun si al serilor lenese ne face sa ne temem de acumularea kilogramelor in plus. Oamenii se ingrasa de Craciun pentru lasa garda jos si isi permit sa guste din toate preparatele, reducand si miscarea pe care o fac. Abonamentele la sala nu mai sunt valorificate si temperaturile scazute ne fac sa nu ne mai dorim sa facem nici macar plimbari alerte. Din fericire, avem la dispozitie o serie de antrenamente acasa prin care sa ne mentinem in forma de sarbatori.

Alege un antrenament cu intervale pentru slabire

Printre cele mai eficiente antrenamente pentru slabire sunt antrenamentele cu intervale. Ele presupun antrenarea unor miscari rapide cu perioade de miscare moderata, acestea fiind de fapt intervalele. Poti sa incepi prin a alterna 30 de secunde de alergare rapida pe loc cu 30 de secunde de genuflexiuni. Si poti face trei seturi din aceste exercitii. Ulterior, schimba cele doua exercitii in asa fel incat sa ai un exercitiu alert si unul care sa iti permita sa incetinesti ritmul.

Alterneaza exercitii izometrice cu exercitii cu greutati

Un alt set de miscari pentru slabire pe care poti sa il practici in cadrul antrenamentelor de Craciun il reprezinta alternarea exercitiilor izometrice cu exercitii cu gantere. Un exemplu de astfel de exercitii il reprezinta scandura sau plank.

Beneficiile acestor exercitii sunt multiple: iti intaresc muschii spatelui, asigura tonifierea abdomenului si sustin posteriorul. Incearca sa maresti progresiv secundele petrecute in timpul plank-ului. Lucreaza cu greutati mici atunci cand faci exercitii cu gantere. Studiile arata ca femeile beneficiaza mult de pe urma exercitiilor cu greutati, iar mitul aspectului de culturiste este demult apus.

Urmeaza antrenamente de aerobic de-a gata

Cauta antrenamente de aerobic de-a gata. Cele mai multe programe de aerobic sunt relative scurte si usor de inserat chiar si in zile lenese de sarbatori. Poti alege Zumba sau exercitii cardio imbinate cu miscari de dans. De la dansuri latino pana la kickboxing, ai la dispozitie o gama larga de antrenamente pe gustul tau. Avantajul acestor programe este ca au in spate studii stiintifice, ceea ce le face adaptabile si persoanelor cu diferite sensibilitati. Poti oricand opta pentru varianta mai usoara sau speciala pentru personae cu genunchi sensibili sau dureri de spate.

Mizeaza pe sporturi de iarna

Daca ai ocazia, profita de sporturi de iarna. Mergi la schi si la snowboard. Aceste sporturi te ajuta sa iti tii muschii incordati. Mizeaza cu incredere pe sporturi de iarna daca vrei combinatia dintre distractie si tonifierea musculaturii. E bine sa te imbraci gros, dar alege materiale din bumbac pentru captusala hainelor ca sa iti lasi pielea sa respire. In plus, antrenamentele in aer liber consuma si mai multe calorii deoarece corpul trebuie sa se ajusteze la temperature mai scazuta.

Fa plimbari in pas alert ca sa te mentii in forma

Nu degeaba se spune ca mersul pe jos face piciorul frumos. Este o cale simpla sa fii in forma si sa nu mai stai cu nasul in preparatele de Craciun. Incepe prin plimbari rapide de cate 20-30 minute si mareste durata acestora la o ora. E o modalitate foarte protectiva pentru articulatiile tale si poti sa explorezi si imprejurimile in acest fel. Chiar daca ai calcat stramb si ai mancat prea multe dulciuri, mergi la o plimbare rapida. Nu va compensa surplusul de calorii, dar te va ajuta sa te simti mai bine pentru ca faci miscare.

(sursa foto: Big Think)

Continua sa citesti
Advertisement
Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai vizualizate

Doresti noutati ?

Oferte pentru tine

Oferte pentru tine

Sus