Conecteaza-te cu Luvie

Detoxifierea dupa sarbatori. Ce sa mananci ca sa ai un tranzit usor

Detoxifierea dupa sarbatori

Sanatate

Detoxifierea dupa sarbatori. Ce sa mananci ca sa ai un tranzit usor

Detoxifierea dupa sarbatori este esentiala. Dupa ce ne-am delectat cu sarmale traditionale, piftie si cozonac pufos, e timpul sa ii dam o pauza sistemului nostru digestiv. Cu toate ca este puternic mediatizata, detoxifierea, asa cum apare deseori este un mit. Nu avem nevoie de o purificare exagerata atata vreme cat ficatul si rinichii sunt functionali.

Pe de alta parte, consumand cantitati mai mari de grasimi sau combinatii de carne cu cartofi, probabil ca ne-am “obosit” bila si acest lucru ne-a afectat digestia. Nu este rara senzatia de balonare si disconfort abdominal pe care o simtim dupa perioada sarbatorilor. Daca aceste simptome persista chiar si dupa ce introducem o dieta usoara, e bine sa consultam un medic.

In ceea ce priveste detoxifierea dupa sarbatori, e bine sa mizam pe reguli de bun simt si pe sfaturi stiintifice care sunt pe cat posibil de eficiente. Iata ce sa mananci ca sa ai un tranzit usor, sa scapi de balonare si de retentia de apa.

Tine post negru pe o perioada limitata sau practica restrictia calorica

Desi pare o recomandare dura, nenumarate studii au aratat beneficiile postului negru si al restrictiei calorice. Initial dezvoltate ca o alternativa la reducerea kilogramelor in plus, postul negru ne ajuta sa ne mentinem tineri, stimuleaza functiile cognitive si nu este daunator. Conditia este sa nu il practicam abuziv si sa avem grija sa ne suplinim nevoile alimentare in restul zilelor.

O recomandare mai accesibila este restrictia calorica. In variate forme, restrictia calorica presupune reducerea procentului de calorii consumate la un sfert sau o treime din necesarul consumat in mod uzual. Poti incepe prin a practica restrictia calorica o zi pe saptamana. Ai grija sa nu tii post negru sau sa restrictionezi caloriile mai mult de doua zile la rand.

Consuma legume colorate la cat mai multe mese

Se stie ca legumele colorate sunt un izvor de sanatate pentru noi. Desi sunt mai greu de gasit in timpul iernii, poti opta pentru radacinoase. Mananca morcovi, sfecla si legume cu frunze verzi. Chiar daca le consumi pe cele din sera este mai bine decat nimic. Urmareste sa nu fie stropite cu pesticide daunatoare.

Legumele colorate te ajuta sa te hidratezi. In urma sarbatorilor, consumul de alcool te poate deshidrata. In plus, legumele colorate contin fibre care contribuie la sanatatea tranzitului intestinal. Acestea reechilibreaza flora intestinala prin sporirea populatiei de bacterii sanatoase in colon.

Mananca lactate fermentate si alimente cu probiotice

Kefirul si varza murata au nenumarate beneficii pentru organism. Probabil ca printre cele mai cunoscute se numara si continutul benefic de probiotice. Aceste bacterii sanatoase te ajuta sa ai un sistem imunitar bun, un tranzit eficient si sunt chiar relationate cu sanatatea psihica intr-o oarecare masura.

Cunoscut drept “al doilea genom”, mediul intestinal are un rol important in mentinerea sanatatii noastre. Include in dieta de detoxifiere macar o portie de chefir. Ca sa eviti un continut ridicat de sare, lasa varza acra la desarat si consum-o cruda.

Consuma des legume crucifere ca sa elimini apa retinuta

Legumele crucifere contin compusi antioxidanti puternici. Multiple studii au aratat o asociere intre consumul de varza, conopida si broccoli si un risc mai redus de cancer de san si de colon. Din pacate, legumele crucifere isi pierd proprietatile benefice atunci cand sunt prajite sau chiar fierte.

In acest caz, recomandarile stiintifice arata ca a le consuma gatite la abur te va ajuta sa nu pierzi din beneficiile antioxidantilor din legumele crucifere. Foloseste un sos pesto preparat in casa sau un simplu dressing din ulei de masline cu lamaie pentru o gustare detoxifianta cu legume crucifere.

Bea apa ca sa ai un tranzit bun

Apa nu detoxifiaza in sine, insa ajuta la intreg procesul de “eliberare” de deseuri rezultate in urma procesarii mancarurilor grele. Organismul are propriul ciclu de detoxifiere pe care il activeaza in ritmul sau. Iti poti ajuta corpul consumand mai multa apa.

Deshidratarea contribuie la constipatie. In plus, chiar consumul de fibre in absenta lichidelor poate avea efectul opus. Cu alte cuvinte poti sa suferi de constipatie chiar daca mananci fibre dar nu bei suficienta apa. Ca sa iti fie mai usor sa bei suficienta apa, tine mereu langa tine un recipient cu apa. Iti poti seta alarma sa fie activa la un interval de timp ca sa iti amintesti sa bei un pahar cu apa.

(sursa foto: Remedies For Me)

Continua sa citesti
Advertisement
Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai vizualizate

Doresti noutati ?

Oferte pentru tine

Oferte pentru tine

Sus