Conecteaza-te cu Luvie

Relaxeaza-te in perioada maternitatii!

Relaxeaza-te in perioada maternitatii!

Pentru mamici

Relaxeaza-te in perioada maternitatii!

Ca tanara mama trebuie sa faci fata multiplelor provocari: sa inveti sa ai grija de bebelus, sa dedici zile si nopti acestuia, sa te alimentezi corespunzator si sa iti asiguri odihna necesara.

Maternitatea este o perioada plina de emotii pozitive, dar si stres, astfel incat este esential sa gasesti un moment de respiro si pentru tine. Bebelusul va fi mai linistit in contact cu o mamica relaxata si tu te poti bucura din plin de momentele cu el.

Iata cateva recomandari pentru a te relaxa in perioada maternitatii:

Foloseste-te de propria respiratie

O metoda de relaxare practica este reglarea respiratiei. Ca tanara mama este important sa ramai langa copilul tau mult timp. De aceea, nu iti poti permite sa rezervi ore intregi pentru tine, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa te simti bine si sa te destinzi.

Atunci cand suntem stresati sau obositi, corpul nostru este incordat si acest lucru este resimtit de catre bebelusi. Daca alegi sa echilibrezi respiratia, vei constata ca incepi sa te simti mai bine. Trebuie doar sa ai un inspir egal cu expirul si sa incerci sa aduci mai mult aer in abdomen, nu in partea de sus a corpului. Astfel vei avea un ritm asemanatoar cu cel al bebelusului tau, aceasta fiind si cea mai relaxanta forma de respiratie.

Foloseste mindfulness

Mindfulness este un pachet de tehnici de relaxare regasite atat in cultura budista, cat si in recomandarile stiintifice psihoterapeutice. Este un curent popular in zilele noastre si se refera la trairea clipei din prezent, dezlipindu-ne de grijile si gandurile de moment. Exista numeroase beneficii aduse de mindfulness: reducerea nivelului de stres din organism, imbunatatirea somnului, reducerea starilor de neliniste si tristete.

Atunci cand esti mamica, timpul tau e limitat. Nu ai prea multe clipe linistite, fiind nevoita sa ai grija de bebelus, care isi ajusteaza ritmul de hranire si somn la viata adultilor. Prin mindfulness poti pur si simplu sa te concentrezi pe simplele stari din corpul tau, chiar pe zgomotele din jur, vazandu-le ca pe simple experiente pasagere. Sau poti sa fii atenta la senzatiile din corpul tau cand te joci cu bebelusul tau sau cand il asculti dormind. Iti vei da seama ca orice stare de oboseala sau tensiune pe care o ai este trecatoare.

Rasfata-te

Rasfatul unei tinere mamici pare un lucru desprins din rai si aproape imposibil de atins. In realitate, e suficient sa iti organizezi timpul si sa ai la indemana metode prin care sa te destinzi, chiar si pentru cateva minute. De exemplu, poti profita de orele de somn ale micutului si poti sa iti faci un masaj cu uleiuri parfumate sau sa iti pui castile si sa asculti selectia ta preferata de melodii. E important sa ramai aproape de bebelus, mai ales in primele zile dupa nastere cand trebuie sa ii inveti ritmul de somn si alimentatie. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa te privezi de rasfatul personal. Poti sa alegi chiar sa asculti carti audio in timp ce acesta doarme si sa te pui la curent cu sfaturile corecte cu privire la parenting si ingrijirea bebelusului.

Iata ca poti sa ramai relaxata si binedispusa, chiar si atunci cand esti proaspata mamica. E nevoie doar sa  integrezi in noul tau orar cateva metode simple si accesibile de rasfat si relaxare. In acelasi timp reusesti sa conturezi si relatia cu bebelusul tau.

(sursa foto: Koala Kin)

Continua sa citesti
Advertisement
Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai vizualizate

Doresti noutati ?

Oferte pentru tine

Oferte pentru tine

Sus