Conecteaza-te cu Luvie

Adevaruri si mituri despre slabire

Adevaruri si mituri despre slabire

Sanatate

Adevaruri si mituri despre slabire

Cine nu isi doreste sa stie exact ce sa faca pentru a obtine silueta dorita? Cu toate ne dorim un abdomen plat, coapse tonifiate astfel incat sa putem imbraca rochia de seara preferata.

Peste tot suntem bombardati de sfaturi. Trebuie sa mancam mai putine grasimi, trebuie sa avem cinci gustari pe zi. Sau mai degraba, trebuie sa reducem carbohidratii. Toate aceste sfaturi par opuse si ne pot dezorganiza.

In realitate, nu exista nici o solutie magica pentru slabire rapida. Multe dintre acestea sunt doar mituri. Iata care sunt cele mai comune adevaruri si mituri despre slabire.

Mit: dieta fara grasimi este cea mai buna pentru slabire

Acesta este unul dintre cele mai populare mituri, dar se pare ca aduce suficiente consecinte negative cat sa fie nevoie sa fie eliminat.

Grasimile au un rol important in organismul nostru, ele ne imbunatatesc imunitatea, calitatea pielii si chiar ne ajuta sa slabim.

Studii recente au rectificat conceptia conform careia grasimile ingrasa. O dieta cu suficiente grasimi sanatoase poate sa stimuleze productia hormonului satietatii, leptina. In plus, grasimile pot reduce procesele inflamatorii implicate si in boli precum obezitatea.

Cele mai bune surse de grasimi sanatoase sunt pestele, avocado, nucile, migdalele si semintele crude.

Adevar: nu e nevoie sa reduci drastic carbohidratii

Desi dietele cu putini carbohidrati s-au dovedit foarte eficiente in reducerea kilogramelor in plus, acest lucru nu inseamna ca reducerea drastica a acestora este solutia ideala pentru slabire.

Privarea de carbohidrati poate sa conduca la probleme de concentrare si lipsa de energie. In plus, deoarece creierul este cel mai mare consumator de glucoza, avem nevoie de carbohidrati.

Cele mai recente recomandari nutritionale ne sugereaza sa consumam carbohidrati complecsi si sa evitam alimentele procesate. Poti consuma, mai ales in prima parte a zilei, cereale integrale, fructe cu tot cu coaja (pentru un aport de fibre) si leguminoase.

Adevar partial: micul dejun te ajuta sa slabesti

Da, intr-adevar micul dejun te scapa de kilogramele in plus. Bineinteles ca nu este suficient sa te bazezi doar pe masa de dimineata. Conteaza sa mananci sanatos pe tot parcursul zilei. Insa, daca vei consuma un mic dejun dietetic, ai toate sansele sa iti reglezi glicemia si sa iti controlezi poftele pe tot parcursul zilei.

Totodata, nu e o tragedie daca nu obisnuiesti sa iei micul dejun, cu toate ca sunt mai multe costuri pentru organismul tau. Mai multe studii au aratat ca cel mai relevant este ce mananca oamenii in tot restul zilei si cantitatea de mancare totala, nu doar absenta sau prezenta micului dejun.

Mit: alimentele de dieta te pot ajuta sa slabesti

Intreaga industrie a alimentelor dietetice a ajuns rapid in topul preferintelor celor interesati de slabire sau pur si simplu de un stil de viata sanatos. Cu toate acestea, se pare ca nu ne ajuta neaparat sa slabim, ba chiar ne pot pune probleme.

Mizand pe faptul ca au mai putine calorii, tindem sa consumam mai mult decat in mod obisnuit, ceea ce conduce, de fapt, la un exces caloric. In plus, multe dintre ele, desi au indulcitori, ne mentin pofta de dulce. Acest lucru favorizeaza alegerea alimentelor dulci in viitor.

Intr-adevar, solutia este sa alegem indulcitori naturali. Insa nu trebuie sa ne folosim exclusiv de batoane dietetice si ciocolata fara zahar ca sa ne rasfatam zi de zi.

(sursa foto: Popeye Healthy Life)

Continua sa citesti
Advertisement
Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai vizualizate

Doresti noutati ?

Oferte pentru tine

Oferte pentru tine

Sus