Connect with us

Remedii pentru constipatie – 3 sfaturi utile

remedii pentru constipatie

Sanatate

Remedii pentru constipatie – 3 sfaturi utile

Care remedii pentru constipatie ne ajuta sa avem un tranzit intestinal bun in fiecare zi este intrebarea multor oameni in ziua de azi.

Fiecare a trecut, macar o data in viata prin probleme legate de constipatie. Fie ca s-a intamplat drept constipatie in sarcina, fie ai observat ca se asociaza cu perioade stresante sau apare fara motiv, constipatia ne strica cheful de fiecare data.

De multe ori insa, rezulta in urma alimentatiei nepotrivite sau diverse cauze medicale, precum sindromul colonului iritabil sau dereglari hormonale. Primul pas pentru a scapa de constipatia cronica sau ocazionala este sa ceri parerea medicului specialist.

Dupa acordul sau, poti apela si la remedii naturale pentru a evita constipatia.

Aportul de fibre ca remediu pentru constipatie

Acesta este cel mai cunoscut sfat pentru a scapa de constipatie. Atat fibrele solubile, cat si cele insolubile te ajuta sa elimini mai usor scaunul.

Fibrele formeaza o masa gelatinoasa care contribuie la deplasarea alimentelor digerate. Cele mai bune surse de fibre solubile sunt taratele de psyillium, de grau, coaja fructelor precum mere si prune si legumele radacioase. Daca te intrebi cum ai putea sa introduci in meniul tau zilnic aceste surse de fibre, e foarte simplu. Dimineata, la micul dejun, consuma cereale/musli impreuna cu iaurt sau lapte si adauga fructe de sezon pentru o masa completa. Daca esti vegan, poti sa le consumi cu lapte de soia, de migdale sau de ovaz.

Fibrele insolubile se gasesc din plin in leguminoase, adica in mazare, fasole, naut. Pentru constipatie sunt mai indicate fibrele insolubile.

Un aspect la care sa ai grija este sa nu consumi prea multe fibre din dorinta de a scapa repede de constipatie. Acestea se umfla in prezenta apei si o cantitate prea mare va ingreuna tranzitul.

Citeste si deshidratarea

Consuma grasimi sanatoase

Desi pare de necrezut, grasimile ne ajuta sa avem un tranzit intestinal eficient. Acestea sporesc motilitatea gastrica, grabind inaintarea scaunului.

Cele mai bune surse de grasimi sanatose sunt nucile, semintele si alunele nesarate si neprajite, precum si pestele gras si avocado, un fruct deosebit de popular si sanatos. In plus, avocado are si mai multe beneficii pentru sanatate. Adauga in sandwich-ul tau cateva felii de avocado sau pune in bolul tau de cereale si cateva nuci sau seminte prajite.

Bea mai multa apa ca sa scapi de constipatie

O hidratare optima a organismului are numeroase beneficii, intre care sunt incluse si cele legate de tranzitul intestinal.

La fel ca si grasimile sanatoase, apa sporeste motilitatea intestinala si faciliteaza deplasarea scaunului. Totodata, apa este elementul decisiv in obtinerea efectelor pozitive ale fibrelor.

Doar in prezenta apei, fibrele se transforma intr-o masa gelatinoasa care faciliteaza tranzitul.

Bea apa la temperatura camerei si nu renunta la ea in favoarea altor lichide dulci, chiar daca este vorba de sucuri naturale. Cele mai multe trebuiesc consumate ca si gustare, o singura data pe zi.

Studii in remedii pentru constipatie

Un studiu a aratat ca dupa sase luni de exercitii fizice regulate, participantii si-au redus simptomele de constipatie in mod semnificativ. Se pare ca mai ales exercitiile fizice aerobice stimuleaza contractiile muschilor intestinali, mentinand un nivel bun de motilitate.

Iar recomandarile sunt destul de usor de inserat in programul zilnic, fiind nevoie, in medie, de 30 minute de exercitii fizice.

Nu trebuie sa mergi la sala daca preferi sa faci sport acasa. Cel mai important lucru este sa te tii de treaba. Te gandesti ca nu gasesti motivatie sa faci sport? Incearca sa urmezi timp de 2-3 saptamani un regim de viata sanatos combinat cu miscare si vei vedea ca imbunatatirile nu vor inceta sa apara, plus ca te vei simti plina de energie.

(sursa foto: Organic Facts)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Sanatate

To Top