Connect with us

Retete de omleta pentru un mic dejun delicios

Retete de omleta pentru un mic dejun delicios

Culinar

Retete de omleta pentru un mic dejun delicios

Omleta este un tip de mic dejun sanatos ce permite multe variatii, dar, de cele mai multe ori alegem forma clasica pentru ca ne grabim. Cu toate ca face deliciul oricarei mese de dimineata, parca a ajuns sa ne plictiseasca, indiferent cu ce o combinam.

Dar lucrurile nu trebuie sa ramana asa. Putem sa ne bucuram de o omleta pufoasa rapida si de variatele ei forme de preparare. E pacat sa ratam amestecuri delicioase de oua cu legume sau cu cascaval si mirodenii, din motive legate de timp. Iata cateva retete de omleta pentru un mic dejun delicios.

Omleta cu ciuperci si ceapa verde

Aceasta reteta este potrivita pentru un mic dejun light. Daca ne asteapta o zi grea si nu vrem sa ne incarcam stomacul si sa transformam ziua intr-una si mai grea, atunci omleta cu ciuperci si ceapa verde este alegerea ideala.

Omleta cu ciuperci

Omleta cu ciuperci

Pentru ingrediente avem nevoie de doua oua, 150 grame de ciuperci proaspete sau ciuperci din conserva bine scurse de apa, sare, piper si doua fire de ceapa verde proaspata. Folosim ulei rezistent la temperaturi inalte precum uleiul de palmier sau uleiul de cocos si il incingem intr-o tigaie non-aderenta. Adaugam ceapa si ciupercile, alaturi de sare si piper. Acoperim si le lasam sa se coaca.

Intr-o alta tigaie aplicam aceeasi procedura de incalzire a uleiului. Batem cele doua oua si le adaugam in tigaie. O lasam sa se coaca si o intoarcem incet pe cealalta parte. Mutam amestecul de ceapa cu ciuperci in tigaie si o impaturim in doua.

Omleta cu spanac si sos de iaurt

Omleta pufoasa cu spanac este ideala pentru un mic dejun sanatos de weekend. Avem nevoie de doua oua, o mana de frunze proaspete de spanac sau spanac congelat, ulei rezistent la prajire, mirodenii preferate si sare. Pentru sosul de iaurt, putem sa folosim iaurt grecesc, usturoi zdrobit, suc de rosii si o lingurita de ulei de masline. Aceasta este si baza pentru celebrul sos tzatziki. Daca dorim sa il preparam pe acesta, atunci adaugam si castraveti rasi.

Intr-o tigaie separata incingem ulei si adaugam frunzele de spanac cu mirodenii. Le lasam pana ce se innabuse si stingem focul. Spanacul se coace la foc mic. Preparam totul conform retetei anterioare si adaugam spanacul in interiorul acesteia. La final, punem doua, trei linguri de sos de iaurt si savuram preparatul final.

Reteta omleta pufoasa

Reteta omleta pufoasa

Omleta cu branza

Este firesc, toata lumea stie cum sa adauge branza rasa in omleta. Insa, exista cateva combinatii care garanteaza un plus de savoare. De exemplu, daca adaugi branza cottage poate fi destul de seaca, insa daca adaugi cateva felii de mozzarella la final, intreaga omleta va fi mai cremoasa.

Citeste si retete cu branza telemea sau retete cu oua

Poti combina ouale cu branza cheddar si sos pesto si vei avea parte de o combinatie rafinata. Fiind totusi o masa mai greu de digerat, ii poti alatura cateva felii de ananas proaspat. Acesta contine enzime care te ajuta sa digeri mai bine proteinele.

Nu in ultimul rand, poti alege omleta frantuzeasca cu branza. Diferenta se refera mai degraba la tehnica de impaturire a omletei. O prepari clasic, adaugi o branza care se topeste usor si este bine inchegata. Mozzarella este din nou alegerea cea mai potrivita. Ulterior, rulezi omleta ca si cum ar fi o tigareta sau ca un prosop.

Omleta cu rosii

Omleta cu rosii

Omleta cu ton si rosii deshidratate

O alta reteta simpla care abunda in proteine este omleta cu ton si rosii deshidratate. Poti sa folosesti si rosii proaspete, insa cele deshidratate ii vor da un plus de savoare si rafinament.

Pe langa cele doua oua, condimente si ulei rezistent la prajire, iti trebuie o conserva de ton bine scursa de apa. Daca ai la dispozitie file afumat de ton, omleta pufoasa rapida va avea un gust si mai savuros. In cazul in care ai conserva, prepara tonul in tigaie cu putin usturoi zdrobit si o lingura de ulei. Daca ai file afumat de ton, marunteste-l doar.

In tigaia in care ai pus omleta, adauga tonul si cinci, sase rosii deshidratate maruntite. Daca e nevoie, adauga sare si condimente. Coace la foc mic si bucura-te un mic dejun proteic plin de savoare.

(sursa foto: Joleen Cuisine)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Culinar

To Top