Conecteaza-te cu Luvie

Cele mai bune exercitii pentru durerile de spate

Cele mai bune exercitii pentru durerile de spate

Sanatate

Cele mai bune exercitii pentru durerile de spate

Durerile de spate sunt printre cele mai comune probleme care afecteaza populatia adulta. Si este cauza principala a absenteismului la locul de munca, depasind chiar problemele respiratorii. Studii de epidemiologie estimeaza ca pana la 80% din populatia globului va avea probleme cu durerile de spate. Cauzele acestora sunt multiple si cea mai buna cale este consultarea unui specialist care sa puna un diagnostic potrivit.

Cele mai multe dureri provin in urma petrecerii orelor in sir pe scaun. Un alt factor care contribuie la mentinerea si aparitia durerilor de spate este si neantrenarea muschilor din zona lombara. Kinetoterapeutii recomanda apelul la exercitii pentru spate, abia dupa ce am identificat problema.

Iata ce poti face dupa ce ai consultat medicul si stii care este cauza problemei tale de spate.

Exercitii izometrice pentru intarirea musculaturii spatelui

Odata ce ai primit acceptul specialistului, poti incepe sa faci exercitii izometrice. Acest tip de exercitii presupun pastrarea unei posturi vreme de cateva secunde. Stii ca le efectuezi corect cand nu simti dureri de spate la cateva zile dupa ce le-ai facut si atunci cand ai senzatia ca muschiul “arde” in timp ce lucrezi. Avantajul acestora este ca nu forteaza articulatiile, fiind eficiente in mentinerea tensiunii musculare.

Exercitiile izometrice permit discurilor vertebrale sa fie patrunse de lichid plin de nutrienti. Atunci cand exista rigiditate, discurile intervertebrale nu primesc nutrienti si astfel apare si durerea.

Cele mai populare exercitii izometrice sunt scandura si postura lui Superman. Scandura sau plank presupune sa ramai sprijinit pe palme si varfurile picioarelor, pastrand bazinul paralel cu solul. Poti sa faci mai mult rau daca lasi bazinul jos, asa ca ai grija! Postura lui Superman presupune sa ramai intins pe burta si sa ridici picioarele de la genunchi si bratele, ridicand pieptul cat mai mult de pe sol.

Mai multe idei de exercitii pentru spate gasesti aici:

(sursa video: YouTube Ask Doctor Jo)

Abdomente modificate ca sa nu fortezi spatele

Practicarea abdomenelor este destul de controversata cand vine vorba de dureri lombare. Cu toate acestea, nu exista nici un motiv intemeiat sa nu faci aceste exercitii. Este important sa le modifici in asa fel incat sa nu iti fortezi spatele. In loc sa faci abdomene clasice, ridicand tot trunchiul de pe sol, practica abdomene partiale. Tine picioarele indoite si talpile pe sol si ridica trunchiul la 45 de grade. La fel de bine poti sa le faci si fiind sprijinit pe o minge de tonifiere.

Indicat este si inotul pentru durerile de spate

Se stie ca inotul este un sport cu impact redus, ceea ce il face potrivit pentru persoanele cu spate sensibil sau probleme articulare.

Inotul bras este cel mai recomandat pentru cei care au dureri de spate. La fel de util este si inotul pe spate deoarece iti intareste muschii lombari. Avand muschi mai tonifiati, exista un risc mai redus sa ai intinderi de ligament deoarece acestia atenueaza din impactul miscarilor. Daca mergi la bazin, nu ezita sa faci exercitii de aquagym pentru spate. De exemplu, poti sa iti prinzi mainile de o suprafata fixa si sa aduci genunchii la piept alternativ. Sau poti incerca sa ramai in pluta facand forfecari laterale.

 (sursa foto: Net Doctor)

Continua sa citesti
Advertisement
Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai vizualizate

Oferte pentru tine

Sus