Conecteaza-te cu Luvie

Idei pentru un sandwich sanatos

Idei pentru un sandwich sanatos

Culinar

Idei pentru un sandwich sanatos

Un sandwich sanatos si gustos este o incantare pentru cei mai multi dintre noi. Oricat ne-am ascunde dupa degete, poftim la mirosul de paine proaspata scufundat in textura bogata a branzei topite. Asa este, un sandwich gustos care iti lasa gura apa nu trebuie sa fie neaparat un delict nutritional.

Fie ca vrem sa ne mentinem silueta, fie ca vrem pur si simplu sa mancam sanatos, putem sa ne bucuram de acest preparat. Conditia este sa facem mici schimbari care sa transforme calorica gustare plina de grasimi intr-o masa completa. Iata cateva idei pentru un sandwich sanatos.

Sandwich proteic pentru a fii satula mai mult timp

Nu mai este o noutate ca un sandwich sanatos trebuie sa contina proteine. Nu e obligatoriu sa ai proteine animale. Poti opta la fel de bine si pentru cele vegetale. Asadar, iti poti face un sandwich din paine integrala cu felii de gratar de pui rece. Sau poti adauga carne de curcan marinata si scursa de sos pentru a transforma banalul sandwich intr-un deliciu.

Daca preferi un sandwich vegetarian, opteza pentru humus sau pasta de fasole rosie. La fel de hranitoare sunt si amestecurile de snitele vegetariene coapte in cuptor sau fierte. Ai grija la mezelurile vegetariene din comert. Multe sunt mai nesanatose decat produsele animale. Evita-le daca contin margarina si prea multi amelioratori. Totusi, e normal ca orice produs sa aiba conservanti, atata vreme cat nu depasesc limita.

Foloseste lipie libaneza sau lipie integrala pentru un sandwich sanatos

Nu e nevoie neaparat de paine cand te gandesti la un sandwich sanatos. Poti sa folosesti lipie libaneza sau lipie integrala si sa ai parte de acelasi gust delicios. In plus, in loc sa iti umplii stomacul cu paine, ai mai mult loc sa adaugi ingrediente sanatoase in lipie.

Este adevarat ca si o lipie poate avea pana la 100 de grame, insa o poti umple si manca doar jumatate din ea. In interiorul ei poti pune orice amestec de legume, carne si chiar oua. Poti adauga omleta, felii de branza si legume proaspete. O lipie iti permite sa ai mai mult control asupra cantitatii de ingredente. Poti sa ai un raport mai bun intre legume si paine si sa mananci mai sanatos astfel. Adauga un amestec de avocado cu ou pentru grasimi sanatoase.

Multi oameni aleg variante cat mai rapide pentru prepararea sandwich-urilor. Pana la urma, aceasta este si dorinta principala: sa nu pierdem vremea pregatind o gustare sau chiar pranzul. In acelasi timp ne dorim si o masa sanatoasa. Putem impaca aceste doua dorinte daca alegem grasimi sanatoase pentru sandwich-ul nostru.

Adauga in sandwich-ul tau felii de oua si avocado pasat in loc de alte sosuri sau ketchup. Acestea din urma sunt bogate in zahar si alti conservanti nesanatosi. In plus, si daca vei comanda din oras, alege ca dressing avocado si renunta la alte sosuri calorice. Poti amesteca avocado si cu branzeturi moi precum branza perlata sau branza feta. Vei avea parte de un pranz delicios si sanatos.

Foloseste branzeturi maturate pentru oase puternice

Chiar daca branzeturile sunt deseori puse la zid pentru ca sunt pline de grasimi si calorii, ele nu sunt pe atat de periculoase precum se crede. Este bogata in vitamina B ce ajuta sistemul nervos, precum si in calciu si alte minerale.

Avantajul branzeturilor maturate este ca iti tin de foame si au si un gust delicios. In plus, poti sa le folosesti ca sa te obisnuiesti sa reduci portiile deoarece grasimile te vor ajuta sa fii satula mai mult timp cu mai putina cantitate de mancare.

Adauga branza Gouda maturata mai mult timp, daca preferi un gust puternic sau branza de capra daca nu tolerezi prea bine lactoza. La fel de bine poti incerca si alte combinatii de branzeturi care sa iti permita sa experimentezi cu gustul si textura alimentelor.

Alege si branzeturi care merg de minune preparate la grill sau prajite. Nu e nevoie sa folosesti ulei pentru branza Halloumi prajita. Acest sortiment din lapte de capra, oaie si uneori si vaca este ideal pentru a fii preparat in tigaia de ceramica sau teflon. Iti poti transforma sandwich-ul fad intr-o experienta delicioasa si poti obtine un pranz sanatos.

(sursa foto: Medium)

Continua sa citesti
Advertisement
Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai vizualizate

Doresti noutati ?

Oferte pentru tine

Oferte pentru tine

Sus