Conecteaza-te cu Luvie

Tot ce trebuie sa stii despre rolul magneziului in organism

Tot ce trebuie sa stii despre rolul magneziului in organism

Sanatate

Tot ce trebuie sa stii despre rolul magneziului in organism

Atunci cand vorbesc despre deficitul de minerale si vitamine, cei mai multi oameni se gandesc la lipsa calciului ca principala cauza a ametelilor, slabiciunii si lipsei de energie.

Magneziu si produse care contin magneziu – vezi AICI gama completa

Cu toate acestea, magneziul este un mineral deosebit de important pentru procesele corpului, in special pentru sanatatea inimii, a sistemului nervos si a oaselor. Asadar, iata cele mai utile informatii despre utilizarea magneziului ca supliment alimentar si rolul magneziului in organism.

Magneziul contribuie la sanatatea inimii

Mai multe studii arata ca magneziul reduce tensiunea arteriala la persoanele cu aceasta problema. Din fericire, nu are nici un efect de scadere a tensiunii la cei fara probleme.

Contribuind la dilatarea si contractarea vaselor musculare, magneziul permite sangelui sa circule fara a forta peretii acestor vase, avand o functie importanta in imbunatatirea sanatatii inimii.

In plus, avand un rol in contractia si relaxarea muschilor, magneziul previne formarea spasmelor musculare. Acest mineral functioneaza si ca un electrolit, adica este important in transmiterea activitatii electrice in corp. Fara electroliti, semnalele electrice nu sunt transmise corespunzator, iar inima nu poate pompa sange in mod echilibrat.

Magneziul ajuta la reglarea glicemiei

Acest mineral are efecte benefice, protejandu-ne impotriva riscului de diabet tip II. Cateva statistici arata ca aproape 48% dintre diabetici au un nivel redus de magneziu. Acest deficit de magneziu reduce abilitatea insulinei de a tine in frau nivelul de zahar din sange.

Se pare ca oamenii care un nivel redus de magneziu prezinta un risc mai ridicat de a dezvolta diabet. Asadar, ameliorarea deficitului de magneziu este mai mult decat un moft, acesta ajutand la reglarea glicemiei.

Magneziul lupta impotriva depresiei

Un alt rol al acestui mineral tine de imbunatatirea dispozitiei, astfel incat un nivel scazut este asociat cu un risc mai ridicat de depresie. Se crede chiar ca un posibil factor implicat in depresie este dieta moderna saraca in magneziu.

Suplimentarea cu magneziu are un efect asemanator antidepresivelor. Cu toate acestea, nu e indicat sa ne hazardam, speculand ca e suficient sa consumam alimente bogate in magneziu pentru a reduce sau preveni simptomele depresive. Pana la urma, acesta are doar un rol si este nevoie de mai multe studii.

Magneziul reduce migrenele

Cu toate ca migrenele au cauze multiple si sunt deosebit de suparatoare, se pare ca oamenii mai sensibili la acestea au deficit de magneziu. Suplimentarea poate reduce semnificativ aceste simptome.

In urma unor studii, specialistii chiar recomanda utilizarea magneziului pentru preventia migrenelor. Asadar durerile de cap acute si persistente pot fi prevenite prin consumul de alimente bogate in magneziu.

Cele mai bune surse de magneziu sunt: spanacul, ciocolata amaruie, semintele de dovleac, bananele, avocado si terciul de ovaz.

Deficitul de magneziu si consecintele in timpul activitatii fizice

Se pare ca atunci cand facem exercitii fizice, corpul nostru are nevoie de aproximativ 20% mai mult magneziu decat de obicei. Deficitul de magneziu conduce la ingreunarea activitatii fizice si la o experienta mult mai neplacuta in timpul efortului. Acest lucru se intampla deoarece magneziul ajuta zaharul sa devina accesibil muschilor si sa fie folosit pentru energie.

In plus, magneziul contribuie la reducerea acidului lactic care se acumuleaza in muschi in timpul efortului fizic si care poate cauza durere. Exista chiar imbunatatiri in performanta fizica si in cazul persoanelor cu dureri cronice, care si-au suplimentat dieta cu magneziu.

Recomandarile din acest articol se bazeaza pe surse sigure, provenite din studii stiintifice. Ne dorim sa promovam un stil de viata sanatos, axat pe alegeri informate. Cu toate acestea, sfaturile regasite in acest articol nu inlocuiesc consultul medical sau opiniile specialistilor.

Continua sa citesti
Advertisement
3 Comentarii

3 Comments

  1. Pingback: Cum reduci simptomele sindromului premenstrual - Luvie

  2. Pingback: Tratamente naturiste pentru ingrijirea parului acasa - Luvie

  3. Pingback: Ce sunt fibrele alimentare si ce rol au in organism - Luvie

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai vizualizate

Oferte pentru tine

Oferte pentru tine

Sus