Conecteaza-te cu Luvie

Copilul tau ce mananca la scoala? Iata cateva sugestii

Copilul tau ce mananca la scoala? Iata cateva sugestii

Pentru mamici

Copilul tau ce mananca la scoala? Iata cateva sugestii

A inceput scoala si constati ca cel mic si-a reluat obiceiurile de mancat nesanatoase. Pranzul nu mai este important pentu el pentru ca si-a stricat foamea cu punga uriasa de chips-uri. Iar cina nu mai e deloc atragatoare cand el pofteste la hamburgeri si briose cu ciocolata. Pare cosmarul oricarei mame, nu-i asa?

Pe langa faptul ca mancarea nesanatoasa nu ii face bine copilului tau, il si dezobisnuieste de contextul meselor regulate. Iar cand vine vorba de preferinte, copiii sunt influentati de colegii lor. Dar si ei ii pot influenta la randul lor. Iata cateva idei de retete de pachet pentru scoala care sa fie atragatoare pentru copilul tau.

Sandwich-uri cu ou si branzeturi cremoase

Avem innascuta preferinta pentru alimente dulci, grase si cremoase. La fel este si copilul tau. Ti-ai dat seama deseori cat de dificil este sa te opui acestei tendinte. Poate ca tot ce trebuie sa faci este sa adaptezi aceasta preferinta. Nu a mers metoda sandwich-urilor plictisitoare. Asa ca e timpul pentru ceva mai delicios si atragator.

Ia in calcul ce preferinte are copilul tau in materie de branzeturi. Poate prefera mozzarella sau branza cheddar. Fa-i sandwich-uri cu branza si ou. Acesta din urma este plin de proteine si nutrienti necesari pentru sistemul sau nervos. Poti sa pregatesti oua ochiuri in apa (posate) sau oua ochiuri pe pat de legume. Lasa ochiurile sa se scurga si pune-le pe o felie de paine. Adauga branza rasa si pune sandwich-ul la toaster daca copilul tau prefera texturi crocante.

Lipie umpluta cu delicii sanatoase

Copilul tau o sa pofteasca la mancarea fast food. Shaorma cu de toate si snitelul de pui cu cartofi prajiti sunt tentatii deja cunoscute pentru cei mai multi oameni. Mai ales atunci cand colegii copilului tau trec mereu pe la fast food in drumul de intoarcere spre casa. Poti chiar tu sa iti inveti copilul sa se bucure de mancare gustoasa si sa faca alegeri mai bune. Nu e o garantie ca nu va manca de la fast food, insa va fi obisnuit cu alte alegeri. De exemplu poti sa ii dai la pachet lipie libaneza in care sa adaugi un mix delicios de bucatele de carne marinate in sos de rosii, fasii de legume proaspete si alte mirodenii.

Nu il priva pe cel mic de bucuria gustului. Daca prefera sa mai varieze, poti sa ii pui la pachet lipie cu legume. Nu iti imagina ca este o reteta plictisitoare. Este un deliciu sanatos daca adaugi legume proaspete, un sos pe baza de ulei de masline si mirodenii si cuburi de branza feta. La fel de bine poti unge o lipie greceasca cu ulei de masline si mirodenii. Cel mic o poate savura din mers, fiind mai groasa ca lipiile obisnuite.

Deserturi pe baza de chec cu fructe

Il poti lasa pe cel mic sa se rasfete si cu deserturi. E irealist sa te gandesti ca nu o va face oricum. Mai bine ai control asupra calitatii alimentelor decat sa iti lasi copilul sa pice prada tentatiilor. Un desert sanatos si gustos nu va garanta ca cel mic va evita magazinul din curtea scolii. Insa, macar va creste sansele sa manance si ceva mai sanatos.

O varianta economica de prajitura este checul cu fructe. Ai liber la orice combinatie. Asa ca poti sa folosesti o multitudine de fructe deshidratate. Adauga smochine ca sa dai o consistenta imbelsugata. Pune curmale si merisoare pentru a imbina dulcele cu acrisorul. Si pentru un desert decadent, poti pune bucati de ciocolata amaruie. Daca vrei sa faci din checul cu fructe o gustare sanatoasa pentru copilul tau, pune nuci si migdale. Grasimile sanatoase ii vor tine de foame, ii vor da energie si ii vor scadea si pofta de zahar.

Smoothie cu banane si avocado

Ca sa reduci din tentatiile sucurilor carbogazoase nesanatoase, poti prepari un smoothie cu banane pentru pachet. Multi copii prefera textura cremoasa si aromata a bananei. Poti pune o banana, o jumatate de avocado copt si orice alt fruct cremos. Adauga si fulgi de cocos sau esenta naturala de vanilie ca sa faci din smoothie o bautura delicioasa.

Este indicat sa adaugi avocado deoarece contine grasimi sanatoase, benefice pentru copilul tau. Smoothie-urile cu banane si avocado sunt o alegere corecta din punct de vedere alimentar, fiind pline de nutrienti.

(sursa foto: Today)

Continua sa citesti
Advertisement
Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai vizualizate

Doresti noutati ?

Oferte pentru tine

Oferte pentru tine

Sus