Conecteaza-te cu Luvie

Cum reduci simptomele sindromului premenstrual

Cum reduci simptomele sindromului premenstrual. Ce sa faci ca sa scapi de neplaceri

Sanatate

Cum reduci simptomele sindromului premenstrual

O data pe luna apare si parca ne strica tot cheful. Fie ca devenim iritabile, depresive sau anxioase, fie ca retinem apa, ne creste pofta de mancare sau suntem fatigabile, toate sunt simptome ale sindromului premenstrual. Se pare ca cele mai deranjante simptome sunt cele emotionale si nu atat cele fizice.

Mai multe cercetari ne indica faptul ca sindromul premenstrual este normal si chiar daca ni se pare ca, in cazul nostru, acesta este definit de simptome mai accentuate, acestea variaza in mod normal, de la om la om. Din fericire, studiile ne arata ca avem un rol important in controlarea si diminuarea acestor stari neplacute. Iata cum reduci simptomele sindromului premenstrual.

Fa mai mult sport ca sa scapi de sindromul premenstrual

Desi lipsa de energie tinde sa caracterizeze cand ai sindrom premenstrual, cu siguranta nu ai nici un chef sa faci sport. In general, fatigabilitatea este cea care intretine cercul vicios ai lipsei de energie. Tocmai de aceea, vei observa ca daca iti activezi corpul, nu o sa te mai simti nici vlaguita. Este un lant pe care il pot intretine in mod negativ sau pozitiv.

O cale care poate parea contraindicata este sa faci mai mult sport. Se stie ca sportul te ajuta sa te simti bine, stimuland productia de endocanabioizi, compusi chimici care actioneaza precum drogurile. Acest proces nepericulos te face sa ai o dispozitie mai putin iritabila si sa treci mai usor peste crampele abdominale. In plus, in timpul exercitiului fizic te expui la durere ceea ce te va face sa tolerezi crampele abdominale si mai bine.

Incepe prin a merge la plimbari scurte in pas alert. Cercetarile au aratat ca sportul este mai eficient cand e practicat in sesiuni scurte si intense. Nu trebuie sa te chinui cu orele la sala. E de preferat sa fii eficienta, nu sa pierzi vremea tragand de tine.

Bea mai multa apa si mananca mai putin sarat

In perioada premenstruala, durerile de cap si iritabilitatea pot fi legate si de deshidratare. In plus retentia de apa specifica sindromului premenstrual poate fi combatuta daca bem mai multa apa. Asadar, tine mereu langa tine o sticla sau un pahr cu apa ca sa nu uiti sa bei apa.

Alege apa de izvor sau apa minerala. Aceasta este bogata in minerale. Nu abuza de ceaiuri, oricat de sanatoase sunt. Acestea te fac sa pierzi mineralele din organism. Ceaiurile trebuie sa fie consumate cu masura.

Ia suplimente cu calciu si magneziu

Desi vedem peste tot sfatul de a lua suplimente alimentare, plantele, ceaiurile si chiar pastilele nu vor face simptomele sa treaca asa usor. De aceea, studiile ne recomanda sa apelam la suplimente cu adevarat eficiente precum calciu si magneziu. Inainte de a face acest lucru, trebuie sa intrebam un medic.

Magneneziul ajuta si la imunatatirea starii de bine. Poti manca mai multe nuci, ciocolata. Gasesti si mai multe surse de magneziu pentru tine, pe care sa le incluzi in dieta zilnica.

Schimba-ti gandirea ca sa tolerezi mai usor simptomele

Cateva cercetari au aratat ca femeile care isi inhiba gandurile si emotiile legate de simptomele premenstruale tind sa fie si mai stresate. Pe de alta parte, cele care privesc in mod neutru situatia, sunt mai putin stresate. Scopul nu este sa te pacalesti si sa optezi pentru un tip de optimism irealist, ci pentru unul optimist in care te concentrezi pe solutii.

De exemplu, poti sa iei in calcul ce poti sa faci ca sa reduce simptomele si sa accepti ce nu tine de tine. Daca problema este legata de slabiciune, atunci sportul este solutia. Daca problema este legata de durere, atunci un medicament este solutia. Concentreaza-te pe ceea ce poti face si nu nega problema. Cum ai putea sa o rezolvi daca o ascunzi si o eviti?

Bea mai putina cafea

Un alt sfat care sa te ajute sa reduce simptomele sindromului premenstrual este sa reduci consumul de cafeina. Se pare ca aceasta contribuie la amplificarea stresului. In plus, deoarece modifica si productia cortizolului, un hormon implicat in reglarea glicemiei si control stresului, iti poate afecta si pofta de dulciuri.

Nu trebuie sa renunti la cafea. Pur si simplu trebuie sa reduci doza. Poti incepe prin a creste perioada intre portiile de cafea. Poti opta si pentru cafea decofeinizata sau inlocuitor pentru cafea, mizand pentru alternative sanatoase la cafea.

(sursa foto: Independent)

Continua sa citesti
Advertisement
Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai vizualizate

Doresti noutati ?

Oferte pentru tine

Oferte pentru tine

Sus