Conecteaza-te cu Luvie

Mituri de slabire care iti dauneaza

Mituri slabire dauneaza

Sanatate

Mituri de slabire care iti dauneaza

Ai tot auzit ca dieta cu proteine slabeste. Stii ca daca faci mai mult sport o sa scapi de mai multe kilograme in plus. Stii ca reducerea caloriilor e calea cea mai buna sa scapi de inesteticii colacei. Sunt oare toate aceste sfaturi de ajutor? Sau au si efect negative? Cu toate ca nu pare, multe dintre aceste recomandari si practici nu au o baza stiintifica solida si iti pot pune sanatatea in pericol.

Mai multe, ele sunt adevarate mituri de slabire care iti dauneaza, unele incetinind metabolismul pe termen lung. Altele iti pot creste pofta de mancare, aducand efectul opus. Asadar, iata cateva mituri de slabire care iti dauneaza.

Daca mananci prea putin nu slabesti

Se stie deja ca daca vei manca prea putin o sa iti incetinesti metabolismul. Corpul va invata ca nu o sa primeasca suficienti nutrienti prea curand si va face tot ce tine de el ca tina de grasime, anticipand un pericol din lipsa sau insuficienta acestora.

Tocmai acesta este si paradoxul, daca mananci prea putin nu slabesti. De aceea, o regula de bun simt este sa nu reduce caloriile sub 1200 pe zi. Sigur ca intra in discutie o multitudine de factori care tin de inaltimea si nivelul zilnic de activitate fizica.

Mananci prea multe proteine

Destul de in voga in anii ’70, aceste diete isi dovedesc, pana la un punct, eficienta. Se pare ca un consum prea ridicat de proteine iti poate pune in pericol sanatatea rinichilor. Ca sa nu mai vorbim de dispozitia iritabila sau deprimata.

Un consum prea ridicat de proteine, adica peste 200 grame pe zi, reprezinta un factor de risc si pentru bolile cardiovasculare. Si aceasta pentru ca cele mai multe alimente care contin proteine au si grasimi saturate si prea putine fibre.

Gustari dese nu te ajuta sa slabesti

Desi pare de-a dreptul opus majoritatii recomandarilor nutritionale care merg pe regula celor cinci mese si gustari zilnice, gustari dese nu te ajuta sa slabesti. Mai mult decat atat, chiar daca sunt slab calorice, gustarile dese nu permit organismului tau sa se adapteze la mai multe ore in care nu mananca. Avantajul ar fi ca hormonii satietatii si ai foamei se regleaza atunci cand nu ne bombardam organsimul cu mancare, fie ea si in cantitati reduse.

Prin urmare, daca nu exista alte contraindicatii, este bine sa iei in calcul si mese mai rare. Mai mult decat atat, o practica cu puternic suport stiintific este si postul intermitent. Acesta te ajuta sa slabesti si chiar contribuie la prelungirea vietii. Consulta un medic ca sa fii sigura ca nu apar probleme daca alegi aceasta varianta.

Mizezi prea mult pe sport in detrimentul dietei

Un alt mit pe care multi oameni il cred este acela ca pot compensa o dieta nepotrivita prin antrenament fizic. Chiar daca vei face mai mult efort fizic, corpul tau se va adapta si tot va depune grasime. In plus, excesul de sport poate sa te conduca la supraantrenament, o stare dezadaptativa pentru organism.

Ca sa nu mai vorbim de faptul ca sportul poate sa iti creasca pofta de mancare daca el conduce, prin supraantrenament, la o stare de stress pentru organism. Sigur ca lectia aici nu este ca sportul dauneaza sau ca mai mult sport ne face rau. Mai degraba este important sa tinem cont de cat de mult sport face si sa nu ne sabotam organismul din dorinta de a scapa mai repede de kilogramele in plus.

Nu lucrezi cu greutati deloc

Mai multe studii arata ca exista numeroase beneficii ale exercitiilor cu greutati in cazul femeilor. Cresterea masei musculare este doar o consecinta pozitiv. Muschii ard grasimea chiar si in repaus. De aceea, o masa musculara bine conturata iti va accelera metabolismul. Efortul anaerobic implica exercitii cu greutati si are acest principal avantaj.  Daca este practicat in mod regulat, el iti va accelera metabolismul.

Incerci sa scapi doar de retentia de apa

Un alt mit cu efecte negative este apelul la diuretice. Chiar daca vorbim despre ceaiuri de plante, consumul in exces poate sa te deshidrateze. In plus, nu va conduce la eliminarea kilogramelor in plus deoarece tot ce elimini este continut intestinal. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca iti dilata stomacul si vei avea nevoie de mai multa mancare la urmatoarea masa.

Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Advertisement

Cele mai populare

Advertisement
Sus