Conecteaza-te cu Luvie

Tarate de psyllium – beneficii si retete

tarate de psyllium

Culinar

Tarate de psyllium – beneficii si retete

Auzim deseori ca sunt bune impotriva constipatiei. Gasim informatii ce sustin ca sunt benefice pentru reducerea colesterolului. Beneficiile lor sunt din ce in ce mai mult popularizate. Este vorba despre taratele de psyllium. Insa, ce sunt taratele de psyllium si cum ne ajuta ele cu adevarat? Folosite din ce in ce mai des in alimentatia noastra, taratele de psyllium sunt un adevarat miracol pentru sanatate.

Fie ca le consumam in cerealele de la micul dejun sau facem prajituri raw vegane cu ele, taratele de psyllium sunt deosebit de bogate in fibre si pot sa inlocuiasca cu succes alte ingrediente precum faina alba. Printre beneficiile taratelor de psyllium, gasim si faptul ca lupta impotriva constipatiei, regleaza glicemia, imbunatatesc sanatatea cardiovasculara si te ajuta sa scapi de kilogramele suplimentare.

Taratele de psyllium mentin satietatea si favorizeaza dezvoltarea florei intestinale benefice. Cu alte cuvinte, ele au un rol bun pentru intreg organismul. Asadar, ai suficiente motive sa le incluzi in alimentatia ta zilnica. Doza recomandata este de 15 grame, adica trei lungurite de tarate de psyllium cu multa apa.

Retete cu tarate de psyllium

In afara de consumul ca remediu, aceste tarate pot fi folosite si in retete alimentare. Va prezentam cateva retete cu tarate de psyllium.

Daca ai in plan sa mananci raw vegan mai des sau chiar sa treci complet la o alimentatie raw vegana, atunci taratele de psyllium sunt aliatul tau. Poti sa iti prepari tarta cu tarate de psyllium si fructe de padure sau prajitura cu tarate de psyllium cu banane si cocos. Taratele de psyllium isi maresc volumul, absorbind apa, ceea ce le face eficiente in a lega blatul.

Pentru a prepara o tarta cu fructe de padure, amesteca faina de migdale cu ulei de cocos, indulcitor natural din stevie sau sirop de agave si tarate de psyllium. Adauga apa si lasa amestecul cateva minute ca sa permiti psyllium-ului sa absoarba apa. Intinde blatul si pune deasupra fructe de padure cu ulei de cocos sau unt de cacao comestibil. Pe acestea le introducem la blender pana ce devin pasta.

Taratele de psyllium pot fi potrivite si pentru un mic dejun savuros. Poti prepara clatite dietetice cu tarate de psyllium. Bate un ou, trei linguri de tarate de psyllium si o lingura de faina integrala. Coace amestecul in tigaia de ceramica la foc mic. Daca preferi clatite dulci, poti adauga esenta de vanilie si coaja de lamaie in amestec.

Poti umple clatitele cu gem de fructe de padure sau gem de macese sau cu orice fel de combinatie iti face cu ochiul. Pentru o clatita sarata, amesteca branza telemea rasa cu o lingura de smantana sau iaurt grecesc si marar. Adauga amestecul direct in tigaie, peste clatita cu tarate de psyllium si impatura clatita.

Pizza cu blat din tarate de psyllium si mozzarella

Chiar si un astfel de preparat din categoria fast food poate sa devina sanatos, daca in loc de blatul cu faina alba si deseori zahar, pui psyllium, faina de secara sau de soia. Ca sa pregatesti un blat din tarate de psyllium, amesteca cinci-sase linguri de tarate de psyllium, doua oua si trei-patru linguri de faina de soia.

Adauga apa peste acest amestec si intinde-l pe o foaie de copt. Lasa-l la cuptor pana ce se rumeneste si apoi adauga alte combinatii de branzeturi, carne si legume pentru o pizza delicioasa si sanatoasa. Poti sa recreezi faimoasa pizza Marguerita cu sos de rosii si mozzarella sau pizza vegetariana cu rosii uscate, porumb, dovlecei si vinete coapte. Poti sa fii creativa si sa adaugi ingrediente sanatoase si combinatii care iti aduc si beneficii in acelasi timp.

Batoane de cereale cu tarate de psyllium si fructe uscate

O alta reteta pe care o poti prepara simplu si rapid este cea de batoane de cereale cu tarate de psyllium. Foloseste amestecul preferat din cereale, fructe uscate si o lingurita de unt de arahide. Poti pune fulgi de ovaz, fulgi de grau, stafide, merisoare, nuca de cocos maruntita sau fulgi de cocos.

Adauga doua, trei linguri de tarate de psyllium si modeleaza intr-un baton. Pana ce compozitia se leaga, inveleste-o intr-o folie de staniol si pune-o la temperatura camerei sau la frigider. O sa ai parte de un baton de cereale consistent si sanatos.

(sursa foto: Medical News Today)

Continua sa citesti
Advertisement
Alte super articole
Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe din Culinar

Cele mai vizualizate

Oferte pentru tine

Sus