Conecteaza-te cu Luvie

Cum faci sandwich-uri sanatoase. Idei pentru sandwich fara paine

Cum faci sandwich-uri sanatoase. Idei pentru sandwich fara paine

Culinar

Cum faci sandwich-uri sanatoase. Idei pentru sandwich fara paine

Ce poate fi mai tentant decat un sandwich pufos si cald? Parca si simtim cascavalul topindu-se in gura si mirosul de paine proaspata calda care ne inunda narile. Ca sa nu mai vorbim de abundenta de legume proaspete si felii din carnea preferata din interiorul sandwich-ului. Suna cu adevarat delicios.

Dar, ca orice lucru bun, are si dezavantajele sale. Painea alaturi de proteine si lipide ne incarca stomacul si nici nu ne ajuta prea mult la slabit. Pe langa caloriile in plus, aceasta combinatie nepermisa ne face sa ne obisnuim sa tot poftim la paine. In vreme ce painea nu este nesanatoasa in sine, consumand-o prea frecvent, chiar zilnic, riscam sa nu mancam alte alimente cu nutrienti.

Din fericire, ne putem bucura de un gust bun al sandwich-ului fara sa fie nevoie sa apelam de fiecare data la paine. Iata cateva idei pentru un sandwich fara paine care sa fie la fel de delicios ca si cel cu paine.

Foloseste felii de vinete coapte in loc de paine

Savuroase si pline de aroma, vinetele sunt deliciul oricarui anotimp. Cu siguranta gasesti o vanata mare in orice sezon. Este tot ce ai nevoie pentru a face un sandwich sanatos. Taie vanata in felii mai groase, adauga sare si unge-o cu ulei rezistent la temperaturi inalte.

Coace vanata in cuptor pana cand devine moale si las-o la scurs. Poti sa adaugi sunca de curcan si felii de mozzarella in sandwich-ul cu vinete. La fel de bine se potrivesc si rosiile coapte la cuptor sau la gratar. Adauga-le dupa ce ai topit mozzarella si bucura-te de savoarea vinetelor. Iata cum poti sa savurezi o gustare sau chiar un pranz nutritiv.

Apeleaza la pesmetii din paine cu cereale

Mai putin cunoscuti, pesmetii din cereale sunt deosebit de bogati in fibre si minerale. Cunoscuti si drept paine uscata sau “crispbread”, acestia sunt crocanti si plini de seminte. In vreme ce nu alcatuiesc un sandwich clasic, pot fi folositi pentru tartine delicioase. Avantajul pesmetilor din paine cu cereale este ca au o cantitate foarte mica de faina. Portia standard este de 15-20 de grame. Poti manca linistita doua sau trei felii din acest tip de paine.

Daca vrei sa iti prepari o tartina sanatoasa, adauga crema de branza, capere, castraveti acrii si file de somon afumat. Ai parte de o gustare delicioasa si rafinata. La fel de bine poti sa le folosesti pentru o tartina mai fresh cu spanac proaspat, hummus si felii de carne de curcan sau pui.

Mizeaza pe frunze de salata proaspata

Daca ai pofta de un wrap sanatos, nu trebuie decat sa apelezi la frunze de salata proaspete. Poti sa faci chiar o shaorma dietetica. Spala bine frunzele si sterge-le cu un servetel. Adauga porumb dulce, sos de rosii facut in casa, peste la cuptor sau felii de carne slaba si orice legume preferi. Incarca cu incredere shaorma cu rosii, ardei, castraveti si varza proaspata.

La fel de bine poti umple frunzele de salata proaspata si cu orez fiert pentru sushi in amestec cu omleta preparata light. Ai parte de o combinatie mai atipica, dar destul de satioasa si hranitoare.

Foloseste dovlecei pentru un sandwich savuros

O alta varianta pentru a avea parte de un sandwich sanatos este sa apelezi la felii de dovlecei. Ii poti coace usor in cuptor si ii poti presara cu diferite mirodenii. Foloseste felii mai groase si nu ii lasa prea mult la copt pentru ca devin aposi. Umple sandwich-ul cu felii de branza feta si legume proaspete. Poti chiar sa iti prepari un sos din iaurt si sa il mananci cu sandwich-ul din dovlecei.

Fa hamburgeri din cartofi dulci pe post de paine

Si cartofii dulci au calorii si carbohidrati. Cu toate acestea beneficiile cartofilor dulci ii fac alegerea potrivita pentru un hamburger dietetic. Foloseste felii mai groase pe care le coci pana se patrund. Poti sa adaugi sunca slaba de curcan sau friptura de pui. Sau iti poti face un amestec din carne tocata pentru burgeri.

Foloseste feliile de cartofi pentru a-ti prepara hamburger dietetic si sanatos.  Pentru o combinatie mai rafinata, foloseste o conserva bine scursa de somon si amestec-o cu un ou. Coace amestecul la foc mic si adauga sos de usturoi. Nu uita sa modelezi amestecul in forma potrivita pentru hamburger.

(sursa foto: She knows)

Continua sa citesti
Advertisement
Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai vizualizate

Oferte pentru tine

Oferte pentru tine

Sus