Conecteaza-te cu Luvie

Retete pentru o cina rapida si sanatoasa

Retete pentru o cina rapida si sanatoasa

Culinar

Retete pentru o cina rapida si sanatoasa

In zilele noastre, imbinarea intre ceea ce este sanatos si gustos pare sa fie o adevarata provocare. Deseori, dupa ce ajungem acasa, ne dorim sa mancam ceva bun. Dupa o zi incarcata, o cina imbelsugata ne aduce confortul mult dorit. Si pentru ca lasam garda jos, cedam si mancam alimente care ne dauneaza. Fie ca ne ingreuneaza tranzitul, ne baloneaza, fie au prea multe calorii si ne compromit obiectivul de slabit. Doar ca cercul vicios se reia de fiecare data.

In acelasi timp, dupa mai mult de opt ore de lucru, nu avem chef sa mai pregatim o cina sanatoasa, asa ca scenariul e simplu, de cele mai multe ori. Ne comandam fast food sau prajim carne rapid si mancam. Desi nu suntem incantati, lucrurile decurg de multe ori astfel.

Din fericire, avem la dispozitie o serie de retete pentru o cina rapida si sanatoasa. Nici nu vom pierde timp in bucatarie, in loc sa ne relaxam, nici nu ne vom compromite obiectivele legate de sanatate si starea de bine. Iata cateva retete pentru o cina rapida si sanatoasa.

Salata de kale cu mazare crocanta si peste

Desi mai putin consumata la noi, salata kale este deosebit de benefica pentru organism. Bogata in fibre, vitamina A si C, ne ajuta sistemul digestiv si este un aliat de nadejde in cure de slabire si cure de detoxifiere. Pentru o cina rapida in 30 minute, trebuie doar sa cumperi kale de la aproape orice supermarket, mazare congelata si peste. Poti sa folosesti si conserva de ton sau somon in suc propriu, daca nu ai timp sa prepari pestele proaspat.

Ai nevoie de 300 de grame de mazare congelata sau proaspata, un cub de unt, mirodenii dupa gust si o ceapa. Caleste ceapa in unt si adauga mazarea dupa ce ai obtinut o culoare aurie a cepei. Lasa mazarea pana ce devine usor crocanta. Ca sa aiba un gust intens, poti adauga o lingura de sos de soia. Prepara salata kale separat, calind-o usor si rapid in unt. Daca preferi, o poti lasa la cuptor, stropind-o cu cateva picaturi de ulei. Amesteca salata kale cu mazarea.

Adauga pestele la final si acopera tigaia wok pentru cateva minute. Ai parte de o cina nutritiva si lejera care nu te va balona, ingreunand digestia peste noapte.

Lipie libaneza cu avocado si omleta

Daca poftesti la grasimi si alimente prajite, poti sa iti astamperi dorinta mancand o lipie libaneza cu avocado si omleta. Incalzeste lipia in cuptor. Marunteste avocado, adauga boia, piper si curry. Poti pune chiar si cateva felii de branza in continut.

Prepara omleta clasic, bate un ou sau doua si distribuie-l in tigaia de teflon sau ceramica. Intinde omleta pe suprafata lipiei libaneze, umple continutul cu avocado si ruleaza lipia si omleta suprapusa pe aceasta.

Salata calda de fasole rosie cu usturoi

Ce poate fi mai delicios decat o cina calda dupa o zi lunga? Daca ar fi mereu cineva care sa pocneasca din degete si aceasta sa apara, ar fi ideal. Cina formata dintr-o salata calda de fasole rosie cu usturoi nu o sa apara dintr-o data, dar va fi rapida.

Pentru preparare ai nevoie de o conserva de fasole rosie, ulei de palmier sau cocos, cativa catei de usturoi si patrunjel. Zdrobeste usturoiul si caleste-l in doua linguri de ulei de palmier. Acesta este mai rezistent la temperaturi inalte si potrivit pentru prajire. Adauga fasolea rosie si la final frunze de patrunjel.

Ciuperci sotate cu carne de pui

Pentru aceasta reteta de cina rapida in 30 de minute, ai nevoie de ciuperci proaspete sau congelate, usturoi zdrobit, ulei, rosii deshidratate si fasii din piept de pui. Caleste ciupercile in ulei la foc mic. Intre timp, in alta tigaie, coace pieptul de pui intr-un amestec de ulei si apa. Dupa ce este rumen, scurge-l de apa si ulei si marunteste-l.

Peste ciuperci adauga usturoiul si rosiile deshidratate maruntite. Lasa cateva minute si muta intreg continutul tigaii cu carnea de pui in aceasta tigaie. Amesteca pana puiul si ciupercile sunt omogene. Poti sa mananci cupercile sotate cu carne de pui alaturi de fasole verde fiarta sau o portie mica de orez brun condimentat. In orice caz, vei avea parte de o cina sanatoasea si satioasa, fara sa pierzi nici prea mult timp gatind.

(sursa foto: Food Network)

Continua sa citesti
Advertisement
Scrie parerea ta

Scrie parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai vizualizate

Doresti noutati ?

Oferte pentru tine

Oferte pentru tine

Sus